Avatar billede strikerdk Novice
22. juni 2009 - 09:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Reset webapplikation med et fast interval

Hej Eksperter.

Et "lille" spørgsmål som jeg ikke ved om er havnet i den rigtige tråd..

Jeg har en ASP.NET webapplikation der kører med en MS SQL database i baggrunden. Min intention er, at webapplikationen skal reesettes med et fast interval, således at alle filer og databasen "nulstilles" til udgangspunktet? Eksempelvis hver 24. time.

Det må jo betyde, at systemet skal kunne hente en backup af både webapplikation og database på samme tid eller hvordan?

Webapplikationen er skrevet i VB og .NET 3.5.

På forhånd tak.
Avatar billede strikerdk Novice
22. juni 2009 - 09:32 #1
Det vil være super hvis der er mulighed for at dette kan ske på serverniveau - og ikke i selve koden. Men ehh...er det muligt?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2009 - 12:06 #2
Kan du ikke lade windows scheduler kører et script som cleaner alt?
Avatar billede strikerdk Novice
22. juni 2009 - 12:39 #3
Jo den mulighed har jeg tænkt lidt over.

Nu er jeg desværre bare ikke særlig stærk i at scripte den slags til anvendelse i en scheduled task. Har du nogen anelse om hvordan jeg bør gøre det - eller henvise til noget info omkring denne fremgangsmåde? :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2009 - 01:20 #4
Du kan sætte tasket op i:
control panel
scheduled task

Du kan køre ethvert program inkl. et lille .NET program.

Så hvis du kan kode funktionaliteten i VB.NET, så kan du få det kørt.
Avatar billede strikerdk Novice
23. juni 2009 - 12:42 #5
Okay - Det vil jeg tage et kig nærmere på. :-)

Tak for svaret - gider du smide et svar Arne? :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2009 - 17:43 #6
svar