Avatar billede jonbdk Nybegynder
22. juni 2009 - 11:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Overskrive Resources i aspx filer

Hej

Jeg vil gerne overskrive henting af resource strenge i mine aspx filer.

<asp:literal id="com1" Text="<%$ Resources:Test, Selectanode %>" runat="server"></asp:literal>

Mit spørgsmål er, kan jeg lave en override, så jeg kan intercepte ovenstående? (jeg vil gerne ændre i den returnerede streng)

Min tanke var at lade den kalde en anden metode <% =getResString("Selectanode") %>, men var lidt pænere hvis det kunne gøres på den anden måde
Avatar billede windcape Praktikant
22. juni 2009 - 15:18 #1
Skrive en helper metode.

ASP.NET:

<%= HtmlHelper.GetResource("myResource") %>

C#:

namespace System.Web.UI.HtmlControls
{
    public static class HtmlHelper
    {
        public static string GetResource(string resource)
        {
            return ""; // indsæt kode der henter resourcen og intercepter hvad du vil her.
        }
Avatar billede windcape Praktikant
22. juni 2009 - 15:22 #2
Og lidt hjælp til at skrive den som som finder din resource baseret på navnet:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.resources.resourcemanager.getstring.aspx
Avatar billede jonbdk Nybegynder
22. juni 2009 - 16:21 #3
Takker

Min tanke var netop om jeg havde en mulighed for at slippe for at bruge en ny metode, og overloade den eksisterende, men jeg besluttede at en search and replace var foldholdsvis nem at implementere din løsning med :) Tak for det

Smider du et svar?

/Jon
Avatar billede windcape Praktikant
22. juni 2009 - 18:37 #4
Man slipper ikke uden om at skulle kode, nej :)
Avatar billede jonbdk Nybegynder
23. juni 2009 - 08:12 #5
Nej det var ikke for ikke at ville kode - det var for at slippe for at replace de 600 gange det er brugt i den kode jeg arbejder på - og kunne man nu bare have overloaded den originale :)

Men tak for hjælpen :)