Avatar billede zybe Nybegynder
30. juni 2009 - 07:36 Der er 3 kommentarer

Automatisk backup af webhotel

Hej

Har et webhotel ved Gigahost, hvilket jeg egentlig er godt nok tilfreds med. Har bare hørt flere historier om kunder som mister filer eller data i forbindelse med nedbrud. Det tyder på at Gigahost's backup politik ikke er den bedste.

Jeg vil dog nødigt skifte til en anden udbyder da jeg hos Gigahost har plads til alle mine domæner til mine mange "projekter".

Jeg er derfor på udkig efter en program/script til at automatisk foretage backup af hele mit webhotel og gerne databaser også.

Er der nogen der kender til sådan et program?

På forhånd tak
Avatar billede leif Seniormester
30. juni 2009 - 10:52 #1
1. Log på FTP
2. Hent alle filer
3. Log på phpmyadmin (eller tilsvarende mysql administration)
4. Eksporter data
Avatar billede zybe Nybegynder
30. juni 2009 - 10:59 #2
Ja, det er hvad jeg gør idag! :)

Jeg søgte en mere automatisk process der kan sættes op til at køre automatisk 1. gang hver uge eller lign.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
30. juni 2009 - 13:27 #3
så skal du have en maskine der kører scriptet for dig...
XP kan klare det med at sætte en "FTP" mappe om som "netværksdrev", og så bruge et ganske almindeligt backup-program som f.eks. SyncToy fra Microsoft (gratis).

Og så lav en simpel hjemmeside i PHP der kopierer tabeller ud en afgangen og sender dem på en mail til dig selv, så skal du bare tage og kalde denne hjemmeside en gang om ugen via Scheduled tasks...

Og vupti, du har en gratis og fungerende backup - og en mindre programmerings opgaver :-)