Avatar billede zimmer30 Nybegynder
02. juli 2009 - 20:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trådløs router efter router efter modem

Hej

Jeg modtager mit internet gennem Nordit og har modtaget modem fra dem. Modem står på kontoret og fra den er der kabel til min trådløse Linksys WRT54GL. Det fungere rigtig fint. Jeg har blandt andet trukket kabel fra Linksys Router ind til mediecenter i stuen. Som sagt fungere alt rigtig fint.

Det eneste som ikke virker tilfredsstillende er WLAN. Jeg kan ikke modtage noget signal inde i stuen som måske ligger 30 meter væk fra Linksys Routeren.

Jeg har derfor investeret i endnu en Linksys Router WRT54GL som jeg gerne vil have til at stå i stuen (så håber jeg at kunne modtage stærkt signal på bærbar i stuen og måske også ud på terrassen)Den nye Linksys skal modtage signal fra det kabel jeg allerede har trukket, og derefter sende signal med kabel til mit mediecenter og trådløst til min bærbar.

Mit spørgsmål er nu, hvad skal jeg gøre?
Skal jeg koble den nye router til modem på kontoret først, og sætte den op med anden IP, slå DHCP-server fra eller skal jeg sætte noget op inden jeg sætter den ind i stuen?
Skal kabel i routeren stuen i "INTERNET" eller en af de fire porte?

Håber I kan hjælpe
Avatar billede ptael Nybegynder
02. juli 2009 - 20:40 #1
Hejsa.

Det kabel du har til dit mediecenter putter du ind i din nye router på lan 1=port 1. Fra lan 2=port 2 til dit mediecenter.

Den nye router skal du slå dhcp'en fra i. Og bruge den som accespoint.

mvh pta
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
02. juli 2009 - 21:48 #2
SUPER
Det var også sådan noget jeg havde forestillet mig.
Og så sender min nye router trådløs internet fra stuen af?
Mht. disable af DHCP, skal det gøres ved at koble ny router direkte til min computer og ændre settings derfra?
Avatar billede ptael Nybegynder
02. juli 2009 - 21:54 #3
Strøm på router. I med et kabel. Login ind i den. Og disable dhcp. Af med kablet og i med det fra den anden router. Nu får den ip fra den anden router. Der kan selvfølgelig lige blive et problem med det trådløse net. Der skal du os lige ændre en ting. Du skal opsætte kryptering. Og derefter logge på med din bærbar.
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
03. juli 2009 - 08:13 #4
Jeg prøver i løbet af idag og skriver resultat herinde.
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
03. juli 2009 - 12:11 #5
Det virker bare. Det var aku lige så nemt som du skrev.
Tusind tak.
Smid svar for velfortjente point
Avatar billede ptael Nybegynder
04. juli 2009 - 14:28 #6
Selv tak....