Avatar billede AnnaChristine Nybegynder
07. juli 2009 - 18:05 Der er 10 kommentarer

Simpelt Login Script

Hej!

Jeg har en hjemmeside inde paa one.com.
Jeg oensker at lave et login script, saa at brugere selv kan oprette en profil og derved faa videre access til hjemmesiden.

Jeg har soegt mange steder paa internettet, og finder frem til forskellige koder osv. Desvaerre ved jeg ikke hvor jeg skal indsaette disse koder, hvordan osv.

Et eksempel jeg har kigget paa er dette: http://www.phpeasystep.com/workshopview.php?id=6, det virker jo meget logisk, men jeg gaar ligesom doed ved dette:
Step
1. Create table "members" in database "test".
2. Create file main_login.php.
3. Create file checklogin.php.
4. Create file login_success.php.
5. Create file logout.php

Hvor skal jeg "create file main_login.php" osv henne?

Giver 200 point til den person som kan forklare og hjaelpe mig igennem dette :)

Mvh Anna.
Avatar billede AnnaChristine Nybegynder
07. juli 2009 - 18:06 #1
step by step vil virkelig blive vaerdsat :)
Avatar billede repox Seniormester
07. juli 2009 - 19:18 #2
Basalt set aner du intet om PHP?

Jeg er desværre ikke den mest diplomatiske personlighed herinde, men du får det altså alligevel:

At gennemgå det 'step by step' hjalp jo egentlig ingenting. Den guide du kigger på er faktisk utrolig simpel. At skulle gå længere ned i dybden ville egentlig svare til at forklare dig hvordan du opretter en fil på din computer og lægger din op via FTP og så videre.

Det ville være nytteløst at hjælpe dig med at selv skrive scriptet, for du vil have svært ved at forstå det der skal ske, uden at tråden her bliver uendeligt lang. Du ville ikke selv kunne tilpasse den nye behov og det vil de fleste typisk få med så simpelt et system som det du selv har fundet.

Du vil få mere ud af blot at beskrive hvad det er du gerne vil have lavet og få en anden til at lave det for dig; nogen vil godt lave sådan nogle småting her gratis, men det er ikke noget du skal forvente vil blive løst for point.
Jeg har dog en anelse om at omstændigheder vil gøre at der nok er nogen der vil lave det for dig.

Altså, beskriv opgaven, læg spørgsmålet over i kategorien 'Opgaver'->'PHP' og så vent på at tilbuddende kommer.

Hvis du vitterligt gerne selv vil være en del af udvikling vil jeg foreslå dig at starte her:
http://phpartikler.dk
Så brug forummet her til at få hjælp til løse de små problemer du støder på hen ad vejen under din udvikling.
Avatar billede AnnaChristine Nybegynder
07. juli 2009 - 20:15 #3
Tak for dit svar.
Jeg ved dog godt hvordan man opretter filer osv, mit problem er at jeg er ny til one.com og jeg ikke ved HVOR jeg skal uploade dem henne... :)
Altsaa mangler jeg bare en beskrivelse til hvilken knap jeg skal trykke paa for at finde stedet hvor jeg kan putte mine filer :)
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2009 - 20:58 #4
Find dig et FTP program, google det, eller tjek på download.com.

Så har du fået en E-mail fra one.com (afsenderen er vist nok robot@one.com),
Emnet er  koder til [din web addr.]

der finder du de ting du skal bruge til dit FTP program, og ellers tror jeg der står noget på one.com under Support eller hjælp :)

Held og lykke :)

MvH. Bjoler.
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2009 - 20:59 #5
[din web addr] = dit domæne
Avatar billede repox Seniormester
07. juli 2009 - 23:08 #6
Jeg er sq ked af at sige det, AnnaChristine, men dit niveau er simpelthen ikke højt nok til det her.

Det skulle komme meget bag på mig, hvis det er noget der er så markant anderledes hos one.com i forhold til den måde du lagde dit indhold på på serveren før.

Det eneste der typisk er anderledes, i forbindelse med publicering af dit indhold, er dine biblioteker på serveren.

Og en søgning gav mig ikke engang en artikel, guide eller noget omhandlende den vigtige process. Hvad nytter det at kunne skrive HTML hvis man ikke ved hvad man skal med filerne? Nå, men, der er sikkert nogle herinde der kender en god guide (eller vil bruge tid på at beskrive det udførligt), men det er en af de mest basale ting du skal forstå for at komme videre med det her.
Avatar billede chr.kj Nybegynder
08. juli 2009 - 14:34 #7
Du skal uploade filerne til roden af dit home dir hvis ikke du vil have dem liggende i nogle undermapper.

Har du fundet ud af hvordan du uploader filer med et FTP program eller bruger du one.com's FilManager til dette?
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2010 - 17:54 #8
havde glemt den her :) smid et svar så deler i point
Avatar billede chr.kj Nybegynder
16. april 2010 - 08:30 #9
Fik du løst dit problem?
Avatar billede repox Seniormester
16. april 2010 - 08:36 #10
Er #8 og OP den samme person med to brugere?