Avatar billede zyxep Nybegynder
08. juli 2009 - 07:37 Der er 7 kommentarer

Pureftpd lav upload hastighed over lan.

Hej.

Jeg har sat en FreeBSD maskine op til at stå med web server på når jeg laver hjememsider og jeg arbejder på den via lokalt netværk.
men igår da jeg skulle uploade til den så uploadede den med 30 kb/s og jeg har gigabit netværk, så den skulle helst op op på et par MB/s men det skete ikke.

jeg har prøvet at google lidt efter nogle løsninger men den finder vist kun noget med proftpd.
Avatar billede Syska Mester
08. juli 2009 - 19:50 #1
Ikke mange oplysninger om hvordan du tilgår det ... udover lokalt.

Og så er jeg lidt i tvivl om du skriver det altid har været sådan eller lige er kommet ...

Prøvet at genstarte ? Er der i programmet(til dom er på BSD som du uploader til) en hastigheds begrænsning ?
Avatar billede zyxep Nybegynder
08. juli 2009 - 21:22 #2
Det en ny installation af freebsd.
tilgår den med serverens lokal ip, altså 10.0.0.4.
og jeg har kun brugt den i et par timer :P
Avatar billede Syska Mester
09. juli 2009 - 12:38 #3
Er alt andet til/fra den også langsom ? altså hvis den skal på nettet ? eller hvad hvis serveren henter noget fra en anden host ?

Mere information ...

Mener at have læst ... at ringe netkort også kan give dette problem hvis den ikke kan ringe ud af om den skal køre full eller half duplex ... det løses så ved at tvinge maskinen til at bruge en af dem.

// ouT
Avatar billede zyxep Nybegynder
09. juli 2009 - 14:32 #4
det er en freebsd installeret på en virtual machine (vmware).
1 og samme maskine jeg bruger.

så tror ik det netkortet.
Avatar billede Syska Mester
09. juli 2009 - 22:45 #5
ohhhh ... straks endnu værre ...

freebsd er sløvt på vmware.

Men der findes side op og ned omkring vmware og freebsd.

Det er i hvert fald ikke officelt supporteret på deres ESX ... ved ikke med deres GSX ...

eller hvad kører du ?

// ouT
Avatar billede zyxep Nybegynder
10. juli 2009 - 07:20 #6
det ved jeg faktisk ik :O

har bare hentet freebsd 64bit og installeret den?
syns den køre fint :) men der er bare det med pure-ftpd.
Avatar billede Syska Mester
10. juli 2009 - 15:33 #7
hmmm ...

Prøvet andre ftp servere på den ?

Mener der er en indbygget /sbin/ftpd ...

/etc/ftpaccess - indeholder vist brugere der må logge på ...

jeg ville i hvert fald lige teste en anden server inden ... pure-ftpd har jo et hav af settings, der i blandt også en måde at begrænse hastighden på ... men mener ikke det er slået til per default.

// ouT