Avatar billede coinz Nybegynder
13. juli 2009 - 21:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

kompabilitet mellem grafikkort og bundkort

Hejsa.

Jeg har netop kastet en bunke penge efter et nyt grafikkort og det eneste der sker når jeg tænder skærmen er ingenting.

Jeg har kontrolleret utallige gange at kortet sidder korrekt i sin sokkel og at strømtilslutningen er tilsluttet.

Da ingenting stadig sker er jeg begyndt at lege med tanken om at det måske er mit bundkort der ikke kan håndtere det.

Jeg har en PSU på 500 W og bundkortet er ASUS P5Q SE Intel socket 775 shg link: http://shg.dk/p/2115697

Grafikkortet er et Asus - ENGTX275 shg link: http://shg.dk/p/2150370

Håber der er en der kan hjælpe mig, for jeg føler godt nok jeg har ramt en dead end her

Mvh
/C
Avatar billede thesheriff Nybegynder
13. juli 2009 - 21:24 #1
Det er ikke nok at tænde for skærmen, du skal også tænde for din pc ;)

Spøg til side - har du husket strøm til gfx?

Har du prøvet med et andet gfx?

Har du prøvet dit nye gfx i anden pc?
Avatar billede coinz Nybegynder
13. juli 2009 - 21:28 #2
Alt det kan jeg beklageligt nok svare ja til. Grafikkortet er oprindeligt købt til min kærestes computer og da det ikke virkede der prøvede vi det i min (iøvrigt har vi samme bundkort, så forskellen er den samme;-) ) og har prøvet med mit almindelige grafikkort og det kører fejlfrit, så jeg kan desværre ikke bruge en af de lette fejlfindingsmetoder.

Andre forslag?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
13. juli 2009 - 21:36 #3
Ikke andet end at lave en rma.
Avatar billede coinz Nybegynder
13. juli 2009 - 21:41 #4
rma?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
13. juli 2009 - 21:43 #5
Avatar billede coinz Nybegynder
13. juli 2009 - 21:50 #6
ah...

nu vil jeg lige se om der er en årsag til de to strømtilgange... kunne være det løste sagen
Avatar billede thesheriff Nybegynder
13. juli 2009 - 21:58 #7
Den fangede jeg ikke?

Du skrev da, at du har sat strøm til gfx?
Avatar billede coinz Nybegynder
13. juli 2009 - 22:01 #8
okay problem solved:D Det viste sig at den "bare" skal ha dobbelt strømtilførsel (det er jo osse logisk?) Men ihvertfald tak for hjælpen
Avatar billede coinz Nybegynder
13. juli 2009 - 22:04 #9
ja, jeg havde sat strøm til... åbenbart bare ikke strøm nok... skulle lede dybt i gemmerne for at finde det skide ekstra PCI-E kabel, men det hjalp... nu har jeg så en mistanke om at jeg ikke har en stærk nok PSU til at køre det hele, men det finder jeg jo nok tids nok ud af;D
Avatar billede thesheriff Nybegynder
13. juli 2009 - 22:07 #10
Ja stikkene sidder der jo ikke for sjov :)
Avatar billede coinz Nybegynder
13. juli 2009 - 22:11 #11
I know... i'm an idiot;) Som tak for din tid får du lige de 60 p