Avatar billede tbuch Juniormester
14. juli 2009 - 21:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Logger af ved start

Jeg har forsøgt at gøre følgende:

(inspireret af http://www.eksperten.dk/guide/651 særlig
tonnybrandt-metoden (#6 Skrevet tir. d. 19. april 2005 kl. 19:00)

1. Tilsluttet en ny harddisk med Windows styresysten.
2. Bootet op med dennes windows
3. Gået ind i den opr. Windows mappe System32 / config
4. Kopieret userinit.ex fra en windowsCD over i ovenstående mappe
5. Omdøbet Software til Software.old i Config mappen
6. slettet Software.sav
7. Forsøgt at boote op igen - men får bare sort skærm

JEG må gøre et eller andet galt - nogen idder?
14. juli 2009 - 21:54 #1
...1. Tilsluttet en ny harddisk med Windows styresysten... - er det et styresystem der passer 200% til den øvrige hardware ? Eller er den fra en helt andet system/PC ?
Avatar billede tbuch Juniormester
14. juli 2009 - 22:27 #2
Ja altså den er tilfældigvis mere eller mindre installeret med den øvrige hardware - men det er jo også lidt lige meget, da jeg udelukkende bruger denne windows installation til at kunne komme ind og pille ved indstillinger i den opr. windowskonfiguration - sådan som jeg har beskrevet det i mit startindlæg
14. juli 2009 - 22:36 #3
... det SKAL være samme Chipsæt/CPU/Bundkort - eller får du sansynligvis bare BSOD med det samme...

Der ER andre muligheder mht at Boote op på et andet universal system OG så 100% adgang til oprindelige HD's filer/mapper...

Kunne forestille mig at E's bruger [helgec] vil dukke op med opskriften *S*
Avatar billede tbuch Juniormester
14. juli 2009 - 22:53 #4
Jeg har ingen problemer med at boote op med det andet windows - jeg prøver lige at tage det igen:

1. Tilsluttet en ny harddisk med Windows styresysten (for at kunne komme ind og pille ved den windowssystem på min egentlig harddiske).
2. JEg Booter op med dennes windows (altså den nye ubeskadiget)
3. Fra denne går jeg ind i den opr. Windows mappe System32 / config
4. Kopieret userinit.ex fra en windowsCD over i ovenstående mappe
5. Omdøbet Software til Software.old i Config mappen
6. slettet Software.sav
7. Piller den nye harddisk ud af systemet igen
8. Forsøgt at boote op på det oprindelig system - nu modereret som forklaret ovenover - men får bare sort skærm

JEG må gøre et eller andet galt - nogen idder?
15. juli 2009 - 06:38 #5
Du skal sansynligvis igennem en REPAIR ->
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. juli 2009 - 08:50 #6
Nu er jeg godt nok ikke på eksperten mere, men du laver ihvertfald et par fejl i din procedure.

Userinit skal kopieres ind i
c:\windows\system32
og ikke til
c:\windows\system32\config

Denne skal slettes:
c:\windows\system32\config\Software

Og du skal kopiere denne fil:
c:\windows\repair\Software
til folderen
c:\windows\system32\config

Så burde den boote.

I øjeblikket forsøger du at starte med den forkerte Userinit og uden Software reg databasen.
Avatar billede tbuch Juniormester
15. juli 2009 - 08:59 #7
Det var da synd og skam at du ikke er hos os mere - kan du så komme tilbage ;-)

Min tastefejl - jeg har faktisk kopieret Userinit over i System32
(Det der undrer mig lidt - er at den gamle Userinit ikke bliver overskrevet/at de ikke har samme filendelse)

Men der jo også andre fejl - så det prøver jeg lige

supertak
Avatar billede tbuch Juniormester
15. juli 2009 - 09:49 #8
JA nu booter den, tak

Så vidt jeg kan forstå på guiden http://www.eksperten.dk/guide/651 så kan man få maskinen til at opføre sig som den gjorde før den blev mærkelig - Der hvor jeg er kommet til nu, kan den boote ja, men der er en del software som er blevet nulstillet ligesom indstillinger også er det

Ifølge Guiden:

"
Marker HKEY_LOCAL_MACHINE

Og load den gamle hive (software.old):

File > load hive

Som navn kan du give den 'old'

Under old kan du nu finde

Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Ændre 'userinit' til

c:\windows\system32\userinit.exe

"

Nogen der ved hvorfor der står følgende:

Under old kan du nu finde

Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Er det bare lige for at tjekke den er der - for så vidt jeg kan se, skal man ikke gøre noget???

Så står der "Ændre 'userinit' til c:\windows\system32\userinit.exe

Men nu er der jo to userinit - både den orginale Userinit.exe og så den nye kopieret USERINIT fra Windows CD´en - så hvad menes der her?
Avatar billede tbuch Juniormester
16. juli 2009 - 11:47 #9
Efter at jeg kopierede den gamle Sotware.Old tilbage igen - opfører sig nøjagtigt på samme måde som inden jeg gik igang

Ingen der har nogen gode ideer

Problemet er som jeg ser at fejlen må ligge i den fil der hedder Software under Config

MEn denne er nødvendigt for at computeren husker alle øvrige indstillinger
Avatar billede tbuch Juniormester
02. august 2009 - 10:01 #10
Jeg har nu løst problemet

Jeg vil klar anbefale at man bruger en anden windowsinstallation til at logge sig ind på - så kan man lave de ændringer som guiden forslår - at rode med de der dos lign komandoer skal der ikke mange skrive fejl til før man bruger sindsyg meget tid på det - HVis du ikke har en anden windowsinstallation er den hurtigt lavet mens du sidder og drikker en kop kaffe eller ser TV-avisen

Min fejl var at jeg tog userinit.ex fra Windows CD'en og blot kopierede den over i system32 mappen - ex er åbenbart et pakkeformat og den skal derfor pakkes ud - det kan f.eks. gøres med winrar.

NB fremover tager jeg en backup af min userinit.exe sammen med den øvrige backuprutine

Tony - jeg ved ikke om du i det hele taget vil have point - hvis så - så må du lige poste et svar
Avatar billede tbuch Juniormester
08. august 2009 - 16:03 #11
Så lukker jeg og takker