Avatar billede nikke123 Nybegynder
18. juli 2009 - 19:04 Der er 6 kommentarer

Hjælp til at samle en komplet gamer PC.

Hey folkens

Så skal vi sgu til det igen. Endnu et topic om hjælp til en gamer PC, fra endnu en knægt der ikke fatter en dej af computerdele, og hvorledes man samler den perfekte gamer PC.
Jeg skal bruge en gamer PC, budgettet er omkring de 7-8.000kr max - dog behøver den slet ikke koste så meget hvis det kan undgåes. Jeg har ingen idé om hvor jeg skal starte, hvad en computer skal indeholde og så videre.
Gang på gang hører man, at det er langt billigere at samle sin egen computer fremfor at købe en der allerede er færdiglavet og samlet. Er dette også tilfældet hvis man ikke selv har forstand på at samle en computer, og derfor må ud og få en anden til at gøre det?

Jeg håber I kan hjælpe, og hvis I gider og kan, så må I også meget(!) gerne smide nogle links med i jeres kommentarer, til hvor jeg kan købe de forskellige ting. Hvis nogle af jer med forstand på emnet ved hvor man kan købe disse ting billigt, så ville det være meget rart at få smidt sådan en hjemmeside i hovedet, fremfor det ender med jeg sidder og køber alle delene fra et eller andet kæmpedyrt firma og slet ikke ender med at spare noget på at bygge den selv i længden.

Den behøver ikke køre perfekt i alt for voldsomme spil, jeg skal egenligt bare kunne spille spillet Counter-Strike på den - UDEN PROBLEMER OVERHOVEDET! Derudover må den selvfølgelig også godt være god til at surfe rundt på osv.

På forhånd, tak for hjælpen hvis du kan hjælpe, og hvis ikke, så tak for din tid.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2009 - 20:01 #1
Det er ikke billigere at samle tingene selv, med mindre du selv "samler" en pc via DELL´s hjemmeside. De sælger kun via internet derfor kan det betale sig.

Counter strike, er ikke noget problem for en gennemsnits PC. En hurtig CPU helst AMD ,masser af RAM og et hurtigt grafikkort.

Grafikkortet er vigtigt i denne sammenhænge. Kik efter (FPS) Frames Per Second og "onboard RAM" jo højere/mere jo bedre

Undlad at bruge Trådløst Tastatur og mus, det er useriøst og skoder helt vildt.

Lad være med at falde for Dual Core og lign. En Singel Core med højeste hastighed (MHZ)

Læs evt: http://www.eksperten.dk/spm/798636
Avatar billede nikke123 Nybegynder
18. juli 2009 - 20:17 #2
Svarene derinde er jo for længst forældet da de er to år gamle. Du kan ikke bilde mig ind at det vil være fornuftigt at smide penge efter noget der var nice for to år siden. Desuden virker hans links heller ikke længere, da de somsagt er gamle.
Avatar billede geforce3 Praktikant
18. juli 2009 - 21:05 #3
nikke du har ret, du skal ikke kigge efter hans link. Samtidig skal du ud fra de ting han har skrevet, nok lade være med at lytte til hans "råd". De giver ikke mening + de er forkerte. Held og lykke med computeren og sørg for der er nok ram på dit grafikkort. Spil som GTA er baseret på ram og ikke hastigheden =)
Samtidig kunne middel computere for flere år siden køre CS uden problemer - det kræver ikke nogen voldsom computer.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2009 - 21:22 #4
geforce3 He he! de råd du selv fremføre er jo lige dem jeg har givet.

Beklager det gamle link, som selvfølgeligt ikke holder
Avatar billede puno Nybegynder
19. juli 2009 - 17:31 #5
ved ikke hvor meget billigere det er at samle selv men kik på den her så kan jeg prøve at samle en i samme prisklasse
http://topdata.dk/product.asp?product=6039
Avatar billede puno Nybegynder
19. juli 2009 - 17:56 #6
har lige prøvet at sammen sætte et system magen til men det er billigere ved topdata men nu ved jeg ikke hvad for nogle spil du regner med at spille om det er den rigtige der er valgt

og hvis det er til ccs behøver du ikke mere end den her
http://topdata.dk/product.asp?product=5867
det behøver du ik engang