Avatar billede dennismp Nybegynder
18. juli 2009 - 20:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Feedback på workout.dk

Hej,

Jeg har arbejdet på workout.dk og er efterhånden nået dertil at jeg syntes at den virker godt nok, til at kunne se ideen bag siden.

Men før jeg går kodeamok, ville jeg sætter pris på at få input udefra, så det ikke bliver ren "indavl" :) Forstået på den måde, at siden er pt lavet til lige præcist mine behov, men det kunne da være meget hyggeligt at få bruger nr 3, 4 osv, med tiden.

Hvad syntes I om http://workout.dk? Du er velkommen til at oprette en bruger, men alternativt kan du bruge demo-brugeren:
log ind med demo@workout.dk og kodeordet eksperten.dk (nu er det jo ikke mening at flere skal bruge samme konto på samme tid, men lad os se om det ikke går). Demo-brugeren er tidsbegrænset, så hvis den ikke virker så skriv, så kigger jeg på det.

Hvis du dyrker sport, hvad skulle der så til, før du ville anvende siden? Forslag til hvad jeg bør prioritere højt?

På forhånd tak.
Avatar billede super-mann Juniormester
18. juli 2009 - 20:35 #1
Hej Dennis

Jeg har "kravlet" lidt rundt på siden, og er nu parat til at give dig lidt feedback med på vejen.

Idéen til siden er rigtig god - træningsdagbog ser man ofte på folks blog osv., så hvis der kan komme mere "system" i, tror jeg bestemt det kunne være tillokkende.

Jeg ved ikke om alle ens træningspass skal være offentlige, men hvis du vil gå efter mange brugere, kunne det måske være at udbygge brugerdelen. F.eks. så jeg kan "dele" mine løbetider med en anden bruger, som f.eks. er min træner. Altså man kan give en anden bruger på siden adgang til ens løbedagbog. Jeg er selv idrætstræner, og hvis jeg kunne få adgang til alle mine elever via siden ville de blive "hjulpet" derind, i stedet for jeg skal have et A4 papir fra dem alle :-)

Der hvor man opretter en ny tekst, kunne man i datofeltet måske få vist en kalender, så man kan vælge en dato. Mere så de også kommer i rækkefølge/system.

Derudover mulighed for selv at oprette flere "aktiviteter" end dem som allerede er skrevet ind.

Bare lidt tanker herfra, kan være der kommer flere "guldkorn" :-)
Avatar billede dennismp Nybegynder
19. juli 2009 - 10:07 #2
Først og fremmest, tak for feedback.

Ja, konceptet med siden er egentlig bare at give et nemt alternativt til de blog-motionsdagbøger der er rundt omkring, og så udnytte at det gøres mere strukturel.

Lige nu kan man skjule hele ens profil, hvilket måske er lidt voldsomt. Jeg vil se på at lave en "skjul aktivitet" knap, så man nemt kan skjule fx sin vægt, uden at alt andet skjules.

Den næste større tilføjelse, vil være nogle "community" features. Jeg regner med at lave nogle grupper, som kan bruges til fx venner, eller fx dine elever :)

Datofeltet har nu et ikon, der viser en kalender. Tak for forslaget (er endnu ikke lagt online).

Det med aktiviteter, har givet mig en hel del bøvl. I starten var det faktisk brugerne der definerede aktiviteterne. Man havde nogle forskellige typer (der bestemte, hvilke felter aktiviteten indeholdte), men jeg fik min kæreste til at teste det og hun forstod ikke hvad der foregik. Så det er blevet lavet om til en statisk liste af aktiviteter. Jeg tror det er det bedste:
- det giver ensartethed, selvom det måske er lidt stift, så vil en aktivitet være ens hos alle brugerne
- det er nemmere at komme igang. Man trykker bare på hvad man har brug for
- det er nemmere at gå fra den nuværende løsning og så senere give mulighed for egne aktiviteter, end omvendt

Men indtil denne statiske liste bliver rimelig omfattende, vil det generer brugeren. Jeg har tænkt på at lave en "flex"-aktivitet, som basalt set er et tekstfelt, men derved giver brugeren et naturligt sted at gøre af de aktiviteter der ikke er understøttet endnu. Og så kunne jeg jo passende, sørge for at overvåge denne flex-aktivitet, for at se hvad der mangler.
Avatar billede dennismp Nybegynder
02. august 2009 - 18:29 #3
Hej Super-mann,

Gider du at smide et svar - saa lukker og slukker jeg for spoergsmaalet :)
Avatar billede super-mann Juniormester
24. august 2009 - 15:47 #4
Hovsa, lige opdaget denne i min opfølgning på åbne spørgsmål, så må hellere smide et svar :-) God sommer.