Avatar billede o-zone Nybegynder
18. juli 2009 - 23:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IE bliver ved med at prøve at hente et sidste element.

Hej med jer.

Jeg har en php/html side med en masse forskelligt rod på. Når jeg prøver at loade siden i IE, ser alt normalt ud, og den henter fint lige indtil der i statusbarren står "(1 element tilbage)". Det bliver der så ved med at stå, og det ser ud til at siden bare bliver ved med at prøve at loade.

Jeg kan ikke se noget forkert/manglende på min side, og den fungerer helt fint, bortset fra at det er lidt forstyrrende at det ser ud som om den hele tiden loader. Mine brugere kunne jo f.eks. fejlagtigt tro at de bør vente med at arbejde med siden til den er loadet færdigt :-(

Er der nogen som ved hvordan jeg kan finde ud af hvad det er for et element der mangler at blive loadet, så jeg kan slette det? Det er tilsyneladende ikke noget graverende, for siden ser som sagt 100% ok ud.

Jeg har blandt andet TinyMCE på siden, så jeg vil ikke udelukke at det er den der prøver at loade eet eller andet (jeg har nemlig ikke nærlæst al den kode) :-/

Jeg er ikke sikker på at det er et IE problem, for det lyder vel et eller andet sted plausibelt, at den kan finde på at hænge sådan, hvis et enkelt element ikke vil lade sig hente (med mindre den så burde timeoute på et tidspunkt?). Men det er tilsyneladende kun IE der giver mig problemet.

Jeg har testet i Firefox, Opera og Chrome, og ingen af de andre browsere lader sig genere af noget (muligvis fordi de bare skjuler det for mig?)

/O-zone
Avatar billede showsource Seniormester
19. juli 2009 - 09:11 #1
Jeg har oplevet at flashsider bliver ved med at "hente" noget.

Hvis du har mulighed for at kikke i error.log kan du sikkert her se dig ud af hvad det er som evt. mangler ?
Avatar billede showsource Seniormester
19. juli 2009 - 09:12 #2
Altså webserverens error.log for din side.
Avatar billede o-zone Nybegynder
19. juli 2009 - 12:14 #3
Ævs ... lige præcis den her side har ikke noget flash, så det er i hvert fald ikke det. Og jeg har desværre ikke adgang til min error.log :(

Jeg havde håbet på noget i retning af en mulighed for at få min browser clientside til at give lidt flere detaljer end at det bare er "1 element" den manglede (f.eks. et hint om HVILKET element det drejer sig om).

Måske hvis jeg kunne få den til at timeoute på et tidspunkt, helst med en eller anden form for fejlmeddelelse eller måske hvis nogen kender til en konsol for browseren, hvor den beskriver det lidt mere udførligt? (eller en anden mere oplysende browser?)

:-/
Avatar billede olebole Juniormester
22. juli 2009 - 23:05 #4
<ole>

Uden et link til siden skal du nok håbe på, der kommer en clairvoyant forbi tråden  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede o-zone Nybegynder
02. december 2009 - 10:43 #5
Hvis du sidder der ude med viden om hvor man kan hente firebug IE edition, så har du nu en uge til at poste et link her - ellers lukker jeg tråden og æder mine points selv.

/O-zone