Avatar billede mette_k Nybegynder
19. juli 2009 - 11:00 Der er 3 kommentarer

kan mit lydkort ikke klare 5.1 kanaler

Jeg har en bærbar Acer extensa 5420. Nu har jeg købt en subwufer med 5 kanaler som jeg gerne til tilslutte, med jeg kan ikke skifte fra 2 højtalere til 5.1 i Realtek HD audio manager. Er mit lydkort for gammel?
Avatar billede djmaster Nybegynder
20. juli 2009 - 20:52 #1
Kan ikke umiddelbart finde noget om det lydkort der sidder i din maskine. Men hvis du skal have 5.1 lyd skal du enten bruge en digital udgang (oftest mærket med s/p-dif), det kan enten være en optisk udgang (så vil du kunne se noget rødt lyd) eller en coaxial udgang. Ellers skal du have tre lydudgange på din bærbar (oftest 3x minijack).
Avatar billede mette_k Nybegynder
20. juli 2009 - 22:54 #2
Mit lydkort hedder realtek high definition audio og  jeg har 3x minijack stik i min bærbar.
Avatar billede djmaster Nybegynder
21. juli 2009 - 18:32 #3
Så kan lydkortet også sættes til et 5.1 højtaler/forstærker sæt.

Hvilke lydindgange er der på din subwoofer? Jeg vil tro der er 6 stk. phono, så du skal have investeret i 3x minijack til phono