Avatar billede jonesw Nybegynder
21. juli 2009 - 10:39 Der er 1 løsning

fejl i recordset

Jeg er forholdvis ny i forhold til at hente data fra en database og så smide det ind i VBA og Excel det ud på en specifik måde. Koden ser cirka sådan ud <kode som sætter andre variabler) Dim Output1 As Recordset Dim udCell as Range Set udCell = Range("M3" <kode med sql streng osv.> Set Output1 = Dbs.OpenRecordset(SQLSTRING1, dbOpenSnapshot Hvis jeg så skriver følgende virker det hele fint.
udCell.CopyFromRecordset Output MsgBox (Output1.RecordCount Output1.MoveFirst og så en for-sætning som spytter input ud i to arrays Dette virker fint. Men da jeg kun har brugt sætningen"udCell.CopyFromRecordset Output1 som test for at tjekke resultatet som kommer ud så har jeg kommenteret den væk, og så kommer der fejl, fordi at recordcount nu er -1, altså som om der ikke var noget i recordsettet Er der noget som jeg har glemt at gøre i forhold til at bruge recordsettet?
Avatar billede jonesw Nybegynder
06. november 2009 - 20:37 #1
der er ikek kommet noget svar