Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. juli 2009 - 19:56 Der er 1 løsning

Portforwarding på Linksys WRT610N - nogen som har fået det til at virke, og hvad har I gjort?

Jeg vil meget gerne høre fra andre som har en WRT610N om port forwarding bare spillede for dem, out of box? Og hvad har i helt præcist gjort, hvilken firmware etc?

Jeg har brugt flere timer nu på at slås med min nye router, chattet med en inkompetent kineser, og ringet til deres danske support, ingen af dem kunne svare på noget konkret, men Linksys i DK ville tage sagen videre og efterprøve tingene.

Kort fortalt vil jeg gerne bare forwarde en række porte så de kan tilgås fra WAN siden, og peger ind på bestemte maskiner på mit LAN.

Jeg har sat routeren op med 100% factory defaults, ændret lidt WLAN settings og admin password.

Jeg har enabled remote web management, via port 8080, og her er hul igennem fra WAN siden. Herefter har jeg så oprettet portforwards til diverse IPer på LAN siden, men der er bare ikke kontakt igennem.

Jeg har prøvet både at tilgå HTTP, FTP, SSH og telnet services på de maskiner jeg har stående på LAN, og jeg har prøvet at tilgå maskiner som havde statisk konfigureret IP (både i og udenfor DHCP rangen), maskiner med DHCP tildelt IP, og maskiner hvor DHCP er tvunget til at give den fast IP. Med samme resultat - intet hul igennem.

Eneste undtagelse er remote desktop, port 3389. her kan jeg uden problemer komme igennem fra WAN til den maskine som port 3389 peger på. Faktisk virker det uanset hvilken ekstern port jeg angiver, så længe den interne port jeg forwarder til, hedder 3389.

Jeg har prøvet at ændre porten for web management, og også her er der hul igennem på den nye port.

Samtidig kan jeg se, at hvis jeg laver en port forward på fx port 22, til maskine A på mit LAN og herefter fra maskine B tilgår routerens IP på port 22, så bliver min forespørgsel besvaret af maskine A - så forward-reglerne ser ud til at være slået igennem. Men set udefra WAN er port 22 helt død.

Jeg kan se i routerens log over incoming trafik, at forbindelserne udefra registreres, men jeg får aldrig noget svar, hverken i webbrowser, telnet eller lign.

Det virker altså som om trafikken ikke får lov til at komme ind på den anden side af firewallen. Jeg har prøvet at slå SPI firewall fra, og jeg har prøvet at fjerne alle ander krydser ved security, uden resultat. Heller ikke aktivering af en DMZ eller deaktivering af UPnP gjorde nogen resultater.

Jeg har prøvet både med nyeste firmware, 1.0002 og at nedgradere til en ældre firmware, 1.00018, jeg fandt på linksys FTP - med samme resultat.

Det er svært for mig at tro, at min router kan være defekt, da det jo virker til at være en eller anden åndssvag policy et sted jeg ikke kan få lov at pille ved, som er gal.

Hvad mener i? Skal jeg bare få den byttet og regne med at en ny identisk router med samme software vil virke bedre? Kan jeg gøre mere for at prøve at diagnosticere problemet?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. juli 2009 - 21:22 #1
Det ser ud som om den er lidt mere medgørlig nu...

I hvert fald virker de regler jeg har lavet indtil videre...

Jeg skulle åbenbart lige give den en hard reset, 30 sek med resetknappen inde, herefter afbryde strømmmen uden at slippe resetknappen, og så holde den yderligere 30 sek og slippe den og sætte strøm til igen - så var der sgu hul igennem.