Avatar billede Newbee1 Novice
26. juli 2009 - 19:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Celle formateting i excel

Hej

Jeg har et regneark der henter data i en database.

Der bliver hentet en kollonne med klokkeslæt (0600, 0616 ,0720 ..)

Jeg skal nu burge disse kolokkeslet til en beregning, men excel ser dem ikke som tal, hvordan kan jeg ændre formatering, så excel
kan lave en beregning, med klokkeslet, som et tal ?

Jeg skal lave en beregning tæl,hvis.

MVH

Tony
Avatar billede Brichs Nybegynder
27. juli 2009 - 12:35 #1
Må jeg høre lidt mere om det...?

Excel kan evt lave beregningen, hvis du formarterer feltet, til at være klokkeslet.
Sæt dig i det felt, der skal være klokkeslet, og tryk på ctrl+1

Nederst i denne menu, er der et vfelt der hedder "brugerdefineret". Find "TT:MM" herinde (timer:minutter). Det kan evt hjælpe...?
Avatar billede Newbee1 Novice
30. juli 2009 - 10:16 #2
Hej Brichs

Jeg kan ikke formatere på normal vis, den bliver ved med at beholde formatering fra databasen.

Jeg har løst det ved at lave en ny kolonne, med formlen "ABS"

Men ellers tak for hjælpen.

Tony
Avatar billede Brichs Nybegynder
30. juli 2009 - 16:21 #3
Okay, det var da et forsøg værd :-)
Avatar billede Newbee1 Novice
10. august 2010 - 17:06 #4
Jeg har løst det ved at lave en ny kolonne, med formlen "ABS"

Men ellers tak for hjælpen.

Tony
Anmeld misbrug Skriv et svar