Avatar billede nomis Praktikant
29. juli 2009 - 23:54 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Printeren bliver ikke genkendt

Jeg har et stort problem med min printer, nu efter jeg har fået en ny PC. Printeren er en HP Laserjet 1320. Efter jeg fik min nye Vista installeret, satte jeg min usb-hub i computeren, og printeren var tilsluttet denne USB-hub, og gennem vista-lyden, kunne jeg godt høre at der var genkendt ny hardware, men den begyndte altså ikke at installere noget som den burde. Jeg har efterfølgende fundet ud af at det kan være pga. hub'en. Jeg har forsøgt at installere printeren efterfølgende gennem drivers fra HP, men der er tilsyneladende ingen forbindelse til printeren.

Når jeg vil tilføje ny printer, kan jeg vælge "Lokal printer" - herefter kan jeg vælge LTP-porte eller COM-porte, samt FILE og PDF-porte. Altså er der ingen USB-porte (burde der være det?). Jeg kan installere driveren fint nok, men uanset hvilken port den tilsluttes, sker der altså ingenting! Når jeg sætter printeren i USB-stikket, kommer vista-lyden af ny hardware frem, men der installeres ingenting, og printeren vises som "klar" uanset om stikket er i eller ej.

Jeg har jo så efterfølgende fundet frem til at man ved HP-printere ALTID skal installere drivers FØR man tilslutter printeren. Men dette er jo for sent nu! Jeg har forsøgt at finde frem til hvordan jeg kan slette alle spor af at printeren har været tilsluttet computeren, men hvordan gør jeg dette? Og hvorfor kan jeg ikke vælge USB-port til udskrift?

Er der nogen som kan hjælpe, vil jeg gerne give 200 point! Jeg vil bare gerne have min dyre printer, som ellers virker fint til at virke! jeg benytter Vista 32-bit. En alternativ løsning jeg har tænkt på, er at købe en trådløs router med USB-indgang, og lade denne fungere som server til printeren - ville det mon virke??
Avatar billede Gunner2 Nybegynder
30. juli 2009 - 00:00 #1
prøv at køb en trådløs router og se om det hjælper.
Avatar billede nomis Praktikant
30. juli 2009 - 00:10 #2
jeps det vil jeg gøre.. hvis nogen har et godt forslag til en billig trådløs router med USB-indgang, vil jeg gerne høre det, og give point for det hvis der ikke kommer svar til mit egentlige problem.
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
30. juli 2009 - 00:19 #3
Jeg gjorde det samme med min Brother laser.
Efter installation af Brother driveren, og efter jeg prøvede et andet USB stik, så virkede min printer.
Efter genstart virkede det første USB stik også.
Hvorfor ved jeg ikke ???.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. juli 2009 - 00:47 #4
Har du ikke den CD med driver som kom med printeren? Den giver
hos mig Laserjet 1022, mulighed for afinstallation.
Prøv at se her: http://sitecenter.dk/jasveg/billeder/
Avatar billede off-line Nybegynder
30. juli 2009 - 00:49 #5
PS. Husk dine mange åbne spørgsmål.
Avatar billede nomis Praktikant
30. juli 2009 - 09:26 #6
nope har desværre ikke en driver-cd. Når man downloader drivere til 1320 fra HP, er der ikke noget installationsprogram, men blot de rå driver-filer, som man skal vælge i den dialog, der skulle komme når man tilslutter printerne (men som ikke kommer hos mig). Man kan  også installere HP Universal Print Driver. Så fremkommer "Tilføj ny printer" dialogen, men her kan jeg jo ikke forbinde printeren til den rigtige port.

Jeg har set på hvordan jeg kan fjerne printeren fra registreringsdatabasen, men er sgu lidt bange for at ødelægge noget.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. juli 2009 - 11:27 #7
Ok, har du set den side her?
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=410624&prodTypeId=18972&prodSeriesId=410622&swLang=8&taskId=135&swEnvOID=228

Der findes blandt andet:
HP Laserjet1160/Laserjet1320
North American and Western Eropean full printer solution 426 MB.
Den søger efter printer som er sat til enten computer eller netværk.
Avatar billede off-line Nybegynder
31. juli 2009 - 21:50 #8
Hopper af tråden.
Avatar billede nomis Praktikant
01. august 2009 - 12:58 #9
har set siden nu og forsøgt at installere flere af drivers og applikationer på siden, men siden er jo kun til Windows XP. Det ene program fandt faktisk printeren da jeg tilsluttede den, men kunne ikke installere den og meldte fejl. Full Printer Solution, som du nævner, vil slet ikke installere under Vista, da siger at operativsystemet ikke er understøttet. Disse programmer findes ikke på Vista-driver siden - har dog også prøvet alle de forskellige drivers og software på Vista-siden uden held.

Næste forsøg er at jeg at installere Linux Ubuntu på min PC og forsøger at installere en Linux driver - så kan jeg jo i det mindste starte Linux og printe derfra.

Ellers forsøger jeg nok med denne router: http://www.asus.com.au/products.aspx?l1=29&l2=172&l3=743&l4=59&model=1712&modelmenu=1, som understøtter printere og koster ca. 700 kr.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. august 2009 - 12:57 #10
Prøv at tilslutte printeren....

Hvis der ikke sker noget, så gå ind i enhedshåndteringen - her skulle printeren gerne optræde med et gult udråbstegn. Højreklik på den, og vælg at opdatere driveren... - og henvis til de "rå" driverfiler du mener at skulle bruge.
Avatar billede nomis Praktikant
03. august 2009 - 16:33 #11
jeg har checket i enhedshåndteringen, men der er ikke noget at finde derinde. Skal jeg kunne se min printer derinde et sted? Den kommer i hvert fald ikke frem. Det underlige er at jeg godt kan installere printerne med de anbefalede drivere, og under egenskaber for printeren står printeren som installeret og drivers står til at virke. Når jeg udskriver, melder printeren fejl når jeg udkskriver på alle LTP og COM portene, og når jeg selv opretter en ny port og udkskriver til den, meldes der ikke fejl, men der kommer heller ikke noget igennem til printeren.
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
03. august 2009 - 18:50 #12
Måske - prøvet at nyt printerkablet.
Det hjalp mig engang, da mit havde fået et knæk op mod vægen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. august 2009 - 15:58 #13
Når din printer er tilsluttet, bør den forefindes som ukendt hardware.

I modsat fald bør den forefindes i printermappen som en installeret USB printer....

Men det kan sagtens, faktisk ganske ofte problem, skyldes et defekt printerkabel. Så som lollaenderen foreslår - prøv med et nyt.
Avatar billede nomis Praktikant
20. august 2009 - 09:14 #14
Jeg havde ikke et andet USB-kabel, så prøvede i stedet at tilstlutte en forlænger til kablet, men ingen held. Jeg var lige ved at købe et nyt og forsøge at installere Linux til at printe fra, men så fik jeg fingerene i Windows 7, og lavede en ny installation af operativsystemet (ikke opgradering). Derefter direkte i med kablet (ikke igennem USB-hub!) og printeren installerede sig selv uden problemer! Jeg er næsten sikker på at problemet var at jeg havde tilsluttet den første gang igennem en USB-hub, og den der havde fejlet installationen uden at kunne gå tilbage igen. Nu har jeg altså en velfungerende printer (og en fed Windows 7 :))
Avatar billede nomis Praktikant
20. august 2009 - 09:16 #15
se min egen kommentar ovenfor