Avatar billede smogle Nybegynder
31. juli 2009 - 12:29 Der er 4 kommentarer

Kan ikke forbinde til router via IE browser i Vista

Jeg sidder hos en telesupport og er støt på et lidt besynderligt problem. Det lader til at nogen af vores kunder ikke kan få lov til at forbinde til direkte til routeren via en IP, skrevet direkte i adressefeltet. Enten kan kunden forsøge at forbinde til internettet via standardopsætning ellers bliver browseren sat til at arbejde offline.
Routeren kan pinges via en CMD. Det virker også fint hvis jeg får kunden til at sætte en XP maskine til routeren, så jeg går ud fra at det er en indstilling i Vista.
Er der nogen der har nogle ideer eller bud på hvad problemet er?
Avatar billede justrace Novice
31. juli 2009 - 16:34 #1
Nu er det her ikke et svar, men et input til at indkredse det.

Men har selv haft problemet med en ZyXel switch. Tror det måske kan have noget med en pluin at gøre, som man har sagt nej tak til, og så får man ikke det spørgsmål igen, og derved heller ikke mulighed for at komme ind i udstyret.

Det er lidt længe siden, ca. et års tid, og har ikke haft problemet siden, men kan også være en opdatering??

Du kan evt. bede dem opdatere maskinen eller geninstallere IE.

Mener jeg lavede en retablering af Vista.
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. august 2009 - 06:42 #2
Hvis ellers de har korrekt ip-opsætning, og de fysiske forudsætniner er til stede, så er der 99,99% sikkert kun sikkerhed tilbage.
Prøv at slå al sikkerhed i browseren fra, og se, om de så kan komme i kontakt med routeren. Hvis det virker, så arbejder du dig baglæns i sikkerhedsindstillingerne, lige til du finder årsagen.
/ptj_11
Avatar billede smogle Nybegynder
02. august 2009 - 09:43 #3
Nu er problemet at jeg ikke må hjæpe kunderne med deres sikkerhedsproblemer. Det tager for lang tid og det vil teleselskabet ikke betale for. Det er kun IE browseren i Vista der gør det. Jeg er kun støt på problemeet med IE, firefox virker i alle tilfælde.
Jeg vil prøve at bede kunderne om at deaktivere alle sikkerhedsindstillinger i IE og se om det virker.
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. august 2009 - 16:16 #4
Ang. FireFox vil det afhænge af, om brugeren har installeret div. plugins, tilføjelser og udvidelser.
Men nu har du da en ledetråd.
/ptj_11