Avatar billede booyaka Nybegynder
03. august 2009 - 15:02 Der er 4 kommentarer

Opsætning af yousee internet - Router problemer

Hej. Jeg har yousee internet. Igår prøvede jeg at sætte en switch til forbindelsen uden held, fik hele tiden af vide jeg skulle have mit 12 cifrede kode og intaste. Jeg snakkede med dem og de sagde at jeg skulle anskaffe mig en router, fino.. Jeg anskaffer mig en wifi router og forbinder skidtet. Men den bliver ved med at sige at den skal bruge det kodeord. Jeg har anskaffet en netgear wifi router og sat den til modemet, og fra den trukket kabler til stationær og xbox, men det vil ikke noget som helst.

Har jeg tilsluttet det korrekt?
03. august 2009 - 15:23 #1
... gør den sådan på alle PC'er du forsøger at tilslutte ?

Reset Router - vent >1 time -> tilslut én PC (kabel) -> hvad så ???
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. august 2009 - 15:40 #2
Eller hurtigere. Ring til support, og anmod om en reset af linien. Fortæl dem at du har fået nyt hardware tilsluttet deres modem.
Avatar billede giweo Juniormester
03. august 2009 - 16:37 #3
Ja - du har tilsluttet korrekt

mem din 12-cifcrede nr skal du bruge

YouSee tildeler dig kun EN ip adresse - derfor skal der en router imellem - hver gang du skiftet udstyr, vil du blive bedt om at indtaste dit kundenummer - så hvis du indtaster det nu, holder det til din router ikke kan mere.
Avatar billede thov Forsker
04. august 2009 - 15:59 #4
Da du i sin tid aktiverede forbindelsen (den 12-cifrede kode), låste TDC/Yousee sig på computerens MAC adresse.
Det du kan gøre, er at udskifte Netgear routerens MAC, med computerens MAC (den computer som har 'hul' igennem).
Har routerens opsætning en "MAC address cloning" funktion, er det nemt - ellers kan ændringen gøres manuelt.