Avatar billede pjevser Nybegynder
04. august 2009 - 10:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ban system med mysql

Jeg har et ban system jeg gerne ville bruge, men det er uden mysql, så jeg kunne godt bruge noget hjælp til hvordan jeg kan få det ændret så den læser fra mysql database.

Scriptet kan ses her: http://www.bitrepository.com/advanced-ip-ban-script.html

Som du/i kan se i scriptet bruger den jo:

$ban_ip_list = array('68.180.206.184', '64.233.167.99', '207.46.232.182');
$ban_ip_range = array('69.*.83.197');

De skulle jo så gerne laves om til noget ala

$ban_ip_list = mysql_query("select * from bans WHERE ip = '".$User_IP."' LIMIT 1") or die(mysql_error());
$ban_ip_range = mysql_query("select * from bans WHERE ip = '".$User_IP."' LIMIT 1") or die(mysql_error());

Men selvfølgelig vil dem opover jo ikke virke, for så melder den bare fejl med array i scriptet. Og jeg fatter virkelig nada om hvordan jeg kan få den ændret så den kan læse fra mysql databasen.

Så er der nogen derude der vil give en lille hånd til at hjælpe? :)
Avatar billede repox Seniormester
04. august 2009 - 10:13 #1
Hvordan virker det ikke?
Hvordan konstaterer du at det ikke virker?
Hvordan er tabellen 'bans' bygget op?
Hvordan sætter du $User_IP?
Avatar billede medions Nybegynder
04. august 2009 - 10:14 #2
$result = mysql_query($sql);
$ban_ip_list = mysql_fetch_assoc($result);

mysql_fetch_assoc generere et array

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
04. august 2009 - 10:16 #3
Så for at dit vil virke skal du nok gøre sådan her:

$result = mysql_query("SELECT * FROM bans") or die(mysql_error());

$ban_ip_list = mysql_fetch_assoc($result);

Men det er ikke den bedste løsning såfremt du får mange bans

//>Rune
Avatar billede pjevser Nybegynder
04. august 2009 - 10:18 #4
Men hvad er så den bedste løsning hvis der nu skulle komme mange bans?
Avatar billede medions Nybegynder
04. august 2009 - 10:24 #5
Så laver du en record til hver ban, og så søger du med SQL ligsom du selv havde sat SQL sætningen op.

Men så giver det jo bare ikke muligheden på samme måde for at søge med Reg. Exp.

//>Rune
Avatar billede pjevser Nybegynder
04. august 2009 - 10:35 #6
Jeg må prøve at rode mig lidt frem. Jeg siger tak for hjælpen :)