Avatar billede killer_bee Nybegynder
06. august 2009 - 09:02 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hente MAC fra et andet subnet.

Hej alle,

Ja men her er mit setup - jeg har 2 subnets - 10.100.x.x og 10.10.x.x. Jeg har et IP camera på 10.10.x.x og jeg vil gerne hente MAC adressen på denne camera.

Jeg har prøvet følgende:
ARP - det virker ikke da arp køre kun på local net (som forventet)
Da cameraet har en 'hjmmeside' kan man bare i browser skrive IP og så kommer det igennem - men i Wireshark trace kan man se at pakkerne har routerens/switches MAC på pakkerne.

Så er mit spørgsmål - kan det overhoved lade sig gøre at hente MAC på et andet subnet programatisk i C++?

På forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2009 - 14:49 #1
Kun ved at lade dit C++ program snakke med et andet program som sidder på samme subnet som dit kamera.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
06. august 2009 - 15:24 #2
Ok det anede mig lidt .. da min bedste ven google kunne heller ikke hjælpe mig ..:D..
ja men så tak for bekræftelsen så, smid et svar så deler vi point.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2009 - 04:02 #3
svar
Avatar billede killer_bee Nybegynder
07. august 2009 - 09:21 #4
til deling