Avatar billede Slettet bruger
10. august 2009 - 15:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Højere skærmopløsning til Lenovo t500?

Hej!

Jeg har lige købt en Lenovo t500 2089 med Windows 7 og den højeste skærmopløsning jeg kan vælge er 1280x800. Jeg vil gerne have den lidt højere op, men kan ikke helt finde en driver der passer til min pc. Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede hyber1z0r Nybegynder
10. august 2009 - 16:26 #1
Har du tjekket at både din skærm og grafikkort kan kører højere?
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2009 - 16:58 #2
Kender andre der kører højere opløsning på deres t500, problemet er at jeg kører Windows 7 og ikke Vista. Har lige opdateret min driver via Intels hjemmeside, men det løser stadig ikke problemet. Så er lidt lost...
Avatar billede crazysnap Seniormester
10. august 2009 - 17:10 #3
Hvis du lige har købt den må du også kunne læse på dens specifikationer om den kører:

WSXGA+ (1680 x 1050) eller
WXGA (1280 x 800)

Jeg har nemlig set Lenovo T500 2089 komme i to forskellige udgaver, 15.4" TFT med WSXGA+ og 15.4" TFT med WXGA, så det kommer helt an på hvad du har købt. Så vidt jeg ved sidder der et Intel GMA 4500MHD grafikkort i begge udgaver, og det burde fint kunne køre højere opløsninger end 1280 x 800, så det kunne tyde på du har købt en bærbar med en WXGA skærm. Det betyder du nok må leve med den lave opløsning eller købe en ekstern skærm du kan slutte til (f.eks. derhjemme). :(
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2009 - 17:28 #4
Den er købt brugt, så har desværre ikke fået papirerne på den endnu. Men det er da super surt hvis jeg ikke kan komme højere op. Hvor kan jeg eventuelt se om det er WSXGA+ eller WXGA jeg kører? Har prøvet en rapport fra Everest, og der står ingen af delene :S
Avatar billede crazysnap Seniormester
10. august 2009 - 19:15 #5
Jeg ved faktisk ikke hvordan du kan se hvilken skærmtype du har. Men jeg tror desværre du har WXGA hvis du ikke kan vælge højere opløsning under "Display Properties" med den nyeste grafikkort driver installeret til Windows 7.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2009 - 19:16 #6
Skriv et svar, så får du point :) Tak for hjælpen :)
Avatar billede crazysnap Seniormester
10. august 2009 - 20:05 #7
Det var så lidt, jeg samler ikke på point, så accepter du bare et eget svar. :)
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2009 - 22:07 #8
Okay så :)
Avatar billede mindless Nybegynder
12. august 2009 - 15:58 #9