Avatar billede nystart Nybegynder
13. august 2009 - 12:06 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Internet Explorer kan ikke åbne

Når jeg vil åbne Internet Explorer, sker der enten det, at startsiden går død inden den bliver dannet, eller at den bliver dannet, men øjeblikkelig lukker ned igen.

Mail virker samt et program der kører online med aktiekurser.

Er her nogen, der kan give mig et hink, eller kræver det en ekspert til at se på dyret?
13. august 2009 - 12:38 #1
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

Hvilken (hvis nogen?) Sikkerhedsprogram ?

Internet Explorer version ?

---

Husk at pænt vende tilbage til dine tidligere spørgsmål ->
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/nystart
http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede nystart Nybegynder
13. august 2009 - 13:13 #2
Styresystem: Windows XP

Sikkerhedsprogram: AVG free edition og SUPER AntiSpyware, men ikke nyinstaleret.
Har Secunia PSI som foreslog nogle opdateringer. Efter det er problemerne opstået. Har prøvet at afhjælpe ved at anvende gendannelsespunkter men uden resultat.

Internet Explorer version 6 (efter hukommelsen,hvordan ser man versionen?

Selvfølgelig skal jeg vende tilbage også til tidligere, har ikke tænkt så langt, sorry.
Avatar billede Jensen DK Novice
13. august 2009 - 13:43 #3
Avatar billede nystart Nybegynder
13. august 2009 - 13:56 #4
Hej

Jeg kan ikke benytte dit link, fordi jeg ikke kan åbne internettet.

Når jeg prøve at gå på nettet: Sker der enten det:

at startsiden går død inden den bliver dannet

eller

at startsiden straks dannes, men slukkes igen i løbet af et splitsekund.

Mvh
Nystart
Avatar billede Jensen DK Novice
13. august 2009 - 14:19 #5
Prøv om du kan køre disse programmer, måske bliver du nød til at hente dem på en anden maskine og så flytte dem over.

Hent og installér CCleaner http://www.ccleaner.com/  og en manual her. http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den, det er en værktøjs linie som du sikkert  ikke har brug for.
Lad programmer foretage en oprydning i rens og registrer, og lad den slette det den finder.

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen, du kan sende den ind til gennemsyn.

Når Malware er færdig, så kør lige en tur mere med CCleaner, så vi kan få det sidste slettet.
Lad programmer foretage en oprydning i rens og registrer, og lad den slette det den finder.

Hent  HiJackThis og lad den foretage en skanning, og send loggen ind til gennemsyn.
Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede nystart Nybegynder
13. august 2009 - 14:34 #6
Hej

Jeg har en anden maskine, som jeg skrive på pt. På den maskine der har problemet, kan jeg ikke skrive i adressefeltet i Ie. Så hvordan får jeg kørt de programmer du anbefaler?

Som jeg ser det, er mit problem opstået ved, at jeg har foretaget nogle opdateringer fra Microsoft. Skyldes det så, at jeg har haft Ie vers. 6? Som jeg forstår jfr. ovenfor, er ver. 6 lukket.
13. august 2009 - 14:42 #7
IE6 er ikke 'lukket' - men M$ anbefaler kraftigt at opgradere til IE8 ...

Omtalte programmer HENTER du på en anden PC men INSTALERE ikke på DEN PC. Gemmer INSTALATIONSFILEN/FILERNE (mbam-setup.exe + ccsetup222.exe + HiJackThis.exe ) på et andet passende medie og den vej overfører til den SYG PC. Og DERFRA instalere programmerne og fortsætter proceduren...
Avatar billede nystart Nybegynder
13. august 2009 - 15:08 #8
Hej Karise_larry

Et passende medie kunne vel så være et USB-stik?

Lige for at jeg forstår, hvad jeg gør. Er det så meningen, at de filer I foreslår  skal rense dyret for utøj, og få Ie 6 i gang igen, så den syge maskine selv kan opdatere til Ie 8?

Eller skal jeg på samme vis også henter Ie 8 og installere den via et stik?
13. august 2009 - 15:18 #9
Install programmerne før - nemlig via USB stick 'dims' ...

Derefter rense procedure som beskrevet #5...

Afvent IE8 mm. ...
Avatar billede nystart Nybegynder
13. august 2009 - 16:39 #10
Hej igen

Jeg har hentet ccleaner.com til et USB, men hvordan får jeg kørt programmet på den syge maskine?

Normalt anvender jeg kun USB til filer i Word og Excel. Men jeg kan jo ikke starte ccleaner derfra.

Håber du forstår spørgsmålet, som sikkert er ret dumt.

Mvh
13. august 2009 - 16:53 #11
... men du kan INSTALERE programmet/programmerne derfra TIL den syge PC...
Avatar billede nystart Nybegynder
13. august 2009 - 16:59 #12
Ja, ved godt det er et dumt spørgsmål, men hvordan får jeg den syge PCér til at hente programmet på USB?Sætter selvfølgelig USB i den, men hvad så?????
13. august 2009 - 17:17 #13
... og finder den med [Stifinder] eller [Denne Computer]

(Der findes ikke 'dumme spørgsmål' kun 'dumme svar' *SS*)
Avatar billede nystart Nybegynder
13. august 2009 - 17:27 #14
Glem nr. 12 ovenfor
Avatar billede nystart Nybegynder
14. august 2009 - 12:27 #15
Hej igen Karise_larry

Nu har jeg gjort nøjagtig som du foreslog, og Malware fandt intet.
Logfilen fra HiJackThis har jeg nu på UBS, hvordan sender jeg den? Kan ikke finde ud af at åbne den på denne PCer

Mvh
Avatar billede nystart Nybegynder
14. august 2009 - 13:23 #16
Så fandt jeg ud af at kopier logfilen ind her. Er der nogen der kan hjælpe med et bud på hvad problemet er??

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 13:10:26, on 14-08-2009
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16876)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\ATI-CPanel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\PROGRA~1\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\Quick GPS Connection Data Download Manager\DesktopLtoManager.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\wcescomm.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\Secunia\PSI\psi.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\rapimgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\Programmer\AVG\AVG8\avgcsrvx.exe
C:\Programmer\AVG\AVG8\avgscanx.exe
C:\Programmer\AVG\AVG8\avgcsrvx.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\U3\431703191FC27690\LaunchPad.exe
G:\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.yahoo.com/search/ie.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.etrade.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - *{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
R3 - URLSearchHook: AVG Security Toolbar BHO - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - C:\Programmer\AVG\AVG8\Toolbar\IEToolbar.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgssie.dll
O2 - BHO: AVG Security Toolbar BHO - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - C:\Programmer\AVG\AVG8\Toolbar\IEToolbar.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\5.1.1309.15642\swg.dll
O2 - BHO: Google Dictionary Compression sdch - {C84D72FE-E17D-4195-BB24-76C02E2E7C4E} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\Component\fastsearch_A8904FB862BD9564.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar.dll
O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - C:\Programmer\AVG\AVG8\Toolbar\IEToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\ATI-CPanel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\PROGRA~1\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lto Manager] "C:\Programmer\Quick GPS Connection Data Download Manager\DesktopLtoManager.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes' Anti-Malware] C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\wcescomm.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: Secunia PSI.lnk = C:\Programmer\Secunia\PSI\psi.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Opret Foretrukken på den mobile enhed... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {07D09E9E-C667-45DD-B035-217BC2A61A3B} (ActiveX sikkerhedssoftware Control) - https://www.sparlolland.dk/package/sdc/external/activex/ActiveXSikkerhedssoftware-prod-1.30.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase6662.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1096969031483
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgpp.dll
O18 - Filter: x-sdch - {B1759355-3EEC-4C1E-B0F1-B719FE26E377} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\Component\fastsearch_A8904FB862BD9564.dll
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O20 - Winlogon Notify: avgrsstarter - C:\WINDOWS\SYSTEM32\avgrsstx.dll
O23 - Service: AVG8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe

--
End of file - 8148 bytes
14. august 2009 - 13:23 #17
Dobbeltklik på HiJackThis.log filen ...

Jeg vil også (alligevel) gerne se logfilen fra Malwarebytes. Åbn programmet - Fanen [Logs] - der er 'listen' over MalwareBytes log's - Dobbeltklik på den nyeste - Gem filen på USB'en - ...
Avatar billede nystart Nybegynder
14. august 2009 - 13:30 #18
Malwarebytes' Anti-Malware 1.40
Database version: 2620
Windows 5.1.2600 Service Pack 2

mbam-log-2009-08-14 (11-59-41).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 170684
Tid tilbagelagt: 1 hour(s), 27 minute(s), 59 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)
14. august 2009 - 13:39 #19
...ikke så meget at gi' af der ...

Du mangler M$ ServicePack3 til XP -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da - gem 'pakken' et passende sted. Luk alle programmer. Instaler SP3 pakken fra hvor du gemte den for 14 ord siden *S* ...

Kan også hentes direkte ved -> ftp://ftp.sdu.dk/pub/microsoft/xpsp3/dk/WindowsXP-KB936929-SP3-x86-DAN.exe

Når dette er gennemført så smut til WindowsUpdate http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da for efterfølgende opdateringer, Bla. IE8 ...

Så bliver det 'spændende' om din IE7 (Internet Explorer) kan finde ud af det til den tid... Jeg har andre midler...
Avatar billede nystart Nybegynder
14. august 2009 - 13:44 #20
Nu sidder jeg og tænker på om de filer jeg har kopieret her kan misbruges?
Avatar billede nystart Nybegynder
14. august 2009 - 14:01 #21
De filer du nævner i #19, skal de også oveføres til den syge PC´er med USB stik?
14. august 2009 - 14:12 #22
... Kun hvis det ikke går 'godt' på den 'syge' PC...
14. august 2009 - 14:13 #23
misbruges ??? Hvad mener du her ?
Avatar billede nystart Nybegynder
14. august 2009 - 15:20 #24
Jeg vil først nævne, at jeg ikke kan downloade noget på den syge PCér.

Når jeg på den raske PCér går ind på den adresse til opdatering til servicepakke 3 som du nævner, så er der 2 muligheder:

1. For IT folk og udviklere. Det kan ikke være den jeg skal bruge. At downloade tager 12 timer som jeg forstår.

2. Når jeg så kigger på Microsoft update. Forstår jeg, at jeg vil få de opdateringer som den raske PCér evt. mangler eller hvad?
14. august 2009 - 15:52 #25
... For IT folk og udviklere... - jo den er go' nok...
Men ta' denne istedet -> ftp://ftp.sdu.dk/pub/microsoft/xpsp3/dk/WindowsXP-KB936929-SP3-x86-DAN.exe mht nævnte SP3 (~300Mb). Afhængig af din internethastighed kan det godt ta' nogle timer...

Og det er denne 'pakke' som vi/du instalere først...

... Microsoft update... - skal gøres på den syge PC.

Der er ingen der ka' se noget som de ikke burde 'se' på din PC!
Avatar billede nystart Nybegynder
14. august 2009 - 18:11 #26
Hej igen

Opdateringen:
ftp://ftp.sdu.dk/pub/microsoft/xpsp3/dk/WindowsXP-KB936929-SP3-x86-DAN.exe

er gennemført, og jeg kan stadig ikke åbne en internetside.

Til sidst nævner du denne:
http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da

men hvordan gør jeg det, når PCén stadig er syg?
14. august 2009 - 20:40 #27
Hent Dial-a-fix på dette link, og gem det på skrivebordet.

Direkte link
http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Brug kun nr. to link, hvis det første ikke virker.

Du får da lige et andet link hvis det ikke lykkedes med det første:
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

Sæt flueben i følgende, og klik herefter på "GO". Genstart og check om det har hjulpet:
Explorer/IE/OE/shell/WMP
Avatar billede nystart Nybegynder
14. august 2009 - 21:06 #28
Den første fil du nævnte har jeg lagt på USB og sat stik i den syge PC.

Guiden til udpakning siger jeg skal vælge en mappe, som filerne skal pakkes ud til?? Det er svært det her. Hvad gør jeg?
14. august 2009 - 21:17 #29
Pak ud til en mappe du 200% kan finde igen bagefter!
Og DERFRA køre den udpakkede [Dail-a-Fix.exe] ...
Avatar billede nystart Nybegynder
14. august 2009 - 22:05 #30
Har gennemført dit sidste forslag, og det gav ingen ændring.
Avatar billede nystart Nybegynder
14. august 2009 - 22:35 #31
Jeg undre mig over, at jeg kan modtage mails (jeg kan dog ikke sende mails, fordi adgangskoden er blevet slettet).

Desuden kan jeg modtage nyheder og aktiekurser online i et særligt program der er downloadet på maskinen. Men de 2 ting har åbenbart ikke med IE at gøre.
Avatar billede nystart Nybegynder
14. august 2009 - 22:40 #32
Der er iøvrigt også sket det undervejs, at Outlook har ændret udseendet til en nyere version og er gået fra engelsk til dansk.
Avatar billede nystart Nybegynder
16. august 2009 - 10:09 #33
Hej igen

Mit problem med IE er løst. Jeg gik ind i kontrolpanelet og brugte Microsoft Update øverst til venstre og det udførte en opdatering til ver. 8.

Tak for din hjælpsomhed.

Hvad vil du nu foreslå, at jeg lader blive på maskinen? Jeg tænker på følgende programmer, hvor nogle formentlig har samme funktion:

AVG Antivirus
SUPERAntiSpyware
CCleaner
Malwarebytes
Secunia PSI

Hvad bruges iøvrigt programmet Sun Java til?

Mvh
16. august 2009 - 10:53 #34
Java er typisk ifm. netbank og meget andet på "nettet" ...

AVG er pt. ikke liiiiige det smarteste...

Vil anbefale AFINSTALL
* AVG
og så bruge [Avast!] i stedet ->
http://files.avast.com/iavs4pro/setupdan.exe (Du skal 'registere' dig - følg guiden...)
16. august 2009 - 10:54 #35
Du er velkommen en anden gang...

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelsesfilerne.
Deaktiver systemgendannelse -> http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm
Genstart din computer - aktiver systemgendannelse. Dette gøres samme sted, hvor du deaktiverede, denne gang skal du blot aktivere.
Det vil også være en god idé manuelt at oprette et nyt punkt, som du kan navngive, og vende tilbage til, hvis du skulle få problemer af nogen art.

Safe Surfing...

Avatar billede nva Praktikant
16. august 2009 - 12:43 #36
Hvis du gerne vil beholde AVG, så hent en ny version og begynd at installere. Når installationen opdager den gamle version kan du vælge at at fjerne Linkscanneren og problemet med at hænge i en webside, der aldrig kommer frem vil være væk. Eller du kan som foreslået gå over til Avast.
Avatar billede nystart Nybegynder
19. august 2009 - 19:47 #37
Hej igen

Jeg har endnu et par problemer, som har relation til sidste uge og ovenfor.

Problemerne er angående Outlook, som blev opdateret til en ny version sammen med Ie. I den forbindelse har jeg 3 spørgsmål:

1.
I den nye version af Outlook mangler det der normalt er linie 2 foroven. Bestående af en række korte tekster og ikoner, startende med "ny" osv (håber det forstås). Det samme er tilfældet med siden til send. Hvordan får man disse ikoner?

2.
Det kunne måske hjælpe at opdatere, men når jeg vil opdatere under "Hjælp" og "Kontrollere om der er opdateringer" får jeg en side med en sikkerhedsadvarsel og følgende tekst:

Aktuelt websted:http:r.office.microsoft.com
Websted, der er http: office.microsoft.com

og der tør jeg ikke klikke JA????

3. Opdaterer jeg under kontrolpanel og Windows Update, som jeg gjorde forleden, får jeg besked om at jeg mangler en CD-rom.

Mvh
19. august 2009 - 20:20 #38
<nystart>: Jeg synes du skal oprette ovenstående i en NY tråd/spørgsmål - gerne i Kategorien:
http://www.eksperten.dk/spm/Programmer/E-mail/Outlook/