Avatar billede UGJ Nybegynder
14. august 2009 - 17:55 Der er 8 kommentarer

0x0000c1f5

Jeg ville opdatere den nye vista service pakke, og desværre havde min bærbare ikke mere strøm, så den gik ud.

Nu kan jeg ikke starte maskinen op og får følgende fejl.
*** STOP: 0x0000C1F5 (0x00000000,0x00000000,0x00000000,0x00000000)

Det står på en blå skærm, men en masse instruktioner om at "Disable BIOS memory options such as catching or shadowing."

Men nu er jeg ikke så teknisk. Så er er der en som evt. kan hjælpe mig enkelt og på dansk ?
Avatar billede Jensen DK Novice
15. august 2009 - 06:55 #1
Har du noget på Harddisken som du ikke vil miste?
Det må du så prøve at få ud, og derefter skal du genindstallere Vista igen.
Avatar billede UGJ Nybegynder
15. august 2009 - 08:33 #2
Det lyder umiddelbart ikke godt!

Jeg har en del som jeg ikke vil miste, hvordan kan man få ens data ud ?

Er der ikke en anden måde man kan klare dette på ?
Avatar billede Jensen DK Novice
15. august 2009 - 08:59 #3
Hvis du har indstallationsskiven så kan du lave en reparer, du mister ikke andet end nogle drivere.
Du skal have din Vista skive klar, og du skal måske boote op på den, der står flere muligheder forneden . Det hjælper nogen gange at vælge system restore eller complet PC restore.

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://xphelpandsupport.mvps.org/vista_repair_yuor_computer_options.htm&sa=X&oi=translate&resnum=5&ct=result&prev=/search%3Fq%3DDVD%2Breparer%2Bvista%2Bvejledning%26hl%3Dda%26sa%3DG

eller måske denne.
http://support.microsoft.com/kb/927525/da
Avatar billede UGJ Nybegynder
15. august 2009 - 09:45 #4
Jeg kommer til punkt 6, hvor sproget skal fremkomme. Her prøver vista at starte op. Hvorefter jeg får min blå skærm, med:
*** STOP: 0x0000C1F5 (0x00000000,0x00000000,0x00000000,0x00000000)

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://xphelpandsupport.mvps.org/vista_repair_yuor_computer_options.htm&sa=X&oi=translate&resnum=5&ct=result&prev=/search%3Fq%3DDVD%2Breparer%2Bvista%2Bvejledning%26hl%3Dda%26sa%3DG
Avatar billede UGJ Nybegynder
15. august 2009 - 09:51 #5
Gendannelses disk er på 7 forskellige CDer og det var kun den første som er blevet læst. Skal man skifte disk, når "Windows is loading files..." baren er til ende, og skærmen bliver sort ?
Avatar billede Jensen DK Novice
15. august 2009 - 13:04 #6
Ja det må være meningen, jeg lavede en gang CDer til en 7 stk med 64 bit Vista og der skulle alle skiver bruges til en reparer.
Avatar billede Zindex Praktikant
16. august 2009 - 19:01 #7
Fejlen ligger i en korrupt fil i
c:\$Extend\$RmMetadata\ som er en overordentlig godt skjult mappe

Filen er $TxfLog, og skal "bare" slettes. Uheldigvis kan du ikke komme til det direkte, men boot på en Linux live CD, og mount NTFS drevet.

Slet herefter blot filen, og systemet kan nu næppe boote, men det kan dog nu boote nok til at det kan repareres.

Bed Vista om at reparere startop proceduren, hvor den næppe finder fejl. Herefter vil den genstarte, og det skal den have lov til.

Så er du tilbage med dit liv igen, og det hele virker igen.

Læs evt. mere hos delmartian som har en fin gennemgang på engelsk:

http://www.delmartian.com/nullpointers/Workaround-for-STOP-0x0000C1F5-0xC1F5-C1F5-BSOD-CLFS.SYS-KB946084.html
Avatar billede Zindex Praktikant
16. august 2009 - 19:02 #8
Jeg er ny her, måske skulle det have været et svar:

Fejlen ligger i en korrupt fil i
c:\$Extend\$RmMetadata\ som er en overordentlig godt skjult mappe

Filen er $TxfLog, og skal "bare" slettes. Uheldigvis kan du ikke komme til det direkte, men boot på en Linux live CD, og mount NTFS drevet.

Slet herefter blot filen, og systemet kan nu næppe boote, men det kan dog nu boote nok til at det kan repareres.

Bed Vista om at reparere startop proceduren, hvor den næppe finder fejl. Herefter vil den genstarte, og det skal den have lov til.

Så er du tilbage med dit liv igen, og det hele virker igen.

Læs evt. mere hos delmartian som har en fin gennemgang på engelsk:

http://www.delmartian.com/nullpointers/Workaround-for-STOP-0x0000C1F5-0xC1F5-C1F5-BSOD-CLFS.SYS-KB946084.html