Avatar billede Ralleandersen Nybegynder
19. august 2009 - 19:15 Der er 7 kommentarer

To routere

Godaften.

Jeg sidder med mit hjemmenetværk og roder lidt.

Jeg har Adsl fra tdc og dertilhørende router, hvorpå min laptop kører på internettet trådløst.

Jeg har for nyligt anskaffet mig en mini pc også. Jeg ønsker at min mini pc skal kunne forbinde og bruge data fra min laptop trådløst. Kan dette lade sig gøre?

P.S. har en Netopia router ekstra med trådløs forbindelse, som jeg evt. kunne forbinde de to pc'er med?
19. august 2009 - 19:30 #1
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Linix, Unix, ... ?

Mini'en kan da bare forbinde til samme TDC Router box. Og der igennem ka' du få de to PC'er til at 'se' hinanden...

http://www.helgec.dk/xpnet.html
Avatar billede ptael Nybegynder
19. august 2009 - 19:31 #2
Ja, det kan godt lade sig gøre. Du opretter forbindelse til dit trådløse net fra din mini pc. Og så skal den bare vare i sammen arbejdsgruppe. Som din bærbar pc. F.eks MSHOME.
Avatar billede Ralleandersen Nybegynder
19. august 2009 - 20:23 #3
Kan jeg evt. gøre således at jeg kan steame video og musik på min mini pc, fra laptoppen?
19. august 2009 - 20:31 #4
Hvis du vil HØRE/SE noget fra "nimi"en OG dette styres fra labtoppen ? Som standard nej... Så skal der 3. parts værktøj/software til i form af 100% fjernstyring ell. lign ....
Avatar billede Ralleandersen Nybegynder
19. august 2009 - 20:37 #5
Jeg ønsker at bruge laptoppen som bibliotek. Og bruger så minien til at afspille det.

Kan det lade sig gøre?
19. august 2009 - 21:20 #6
Avatar billede Ralleandersen Nybegynder
19. august 2009 - 22:25 #7
Selvom jeg følger din guide, kan de to pcer ikke se hinanden!
Har sørget for de har samme arbejdsgruppe navn