Avatar billede Springer-SKF Nybegynder
24. august 2009 - 11:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opdatere rod certifikat på win2003 server

Jeg har et rod certifikat på en 2003 server der udløber om 1½ måneds tid. Hvordan opgraderer/opdaterer jeg det rod-certifikat så det løber fx 3 år længere, og hvordan får jeg det lettet skubbet ud til min Citrix Secure gateway og alle de brugere der benytter sig af det certifikat. Jeg bruger også samme rod-certifikat til mobil telefoner der har push mail.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2009 - 08:50 #1
Mener du at du skal opdatere rod certifikatet i en intern certifikat server eller ? (hvilken i så fald?)

Med mindre du bruger dyr software til at administere dine mobiler, kommer du nok ikke uden om at skulle installere det nye rod certifikat på alle mobil telefonerne, måske lettere bare at købe et billigt mobilvenligt 300-500kr certifikat til din webmail ?

Kører du med Active Directory kan du anvende Group Policy til at ændre i rod certifikater på dine servere og klient maskiner...

Men fortæl lidt om hvad du kører i dag så kommer der nok bedre hjælp :)
Avatar billede Springer-SKF Nybegynder
09. maj 2012 - 10:43 #2
Lukkes. Har for længst købt et rigtigt certifikat