Avatar billede draeber Nybegynder
24. august 2009 - 14:18 Der er 1 løsning

Indlæse data i C5 fra andet program

Hej

Jeg står med en opgave, hvor jeg skal have læst en finanskladde fra AirBOSS ind i C5's finanskladde.
Det er 2 butikker i samme virksomhed, der bruger hvert sit økonomi-system, men alt bogføres i C5.

Jeg kan ikke rigtig finde den rigtige funktion i C5 til opgaven.
Data jeg får fra AirBOSS ser således ud:
dato;bilagsnummer;kontonr;Tekst;beløb;momskode

eks.
220509;171;18230;Bon 156 Dankort;1645,00;A

Der vil normalt altid stå A i momskode-feltet, da moms beregnes automatisk på alt salg og systemet ikke bruges til andet.
Avatar billede mariaf Juniormester
24. august 2009 - 23:11 #1
Det er såmænd ikke så kompliceret, men det er jo nemt at sige når man kan.
Dine data er lidt håbløse. Bilagsnr dur ikke, her skal du bruge C5's egen. A kan konverteres til en normal (for C5) momskode. Desuden mangler der lidt oplysninger, som du så selv er nødt til at lægge ind. Det gælder navnet på kladden, valuta, linienummer og modkonto.

Du skal bruge Datamanipulation under Generelt/Periodisk, men pas på. Man kan lave mange ulykker her. Hvis du skal have en konsulent på, så bør du skulle betale for en time + evt. transport.