Avatar billede jonesw Nybegynder
25. august 2009 - 00:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flere definationer

Jeg har noget Regex som virker. Det skal kontrollere at første tegn er bogstavet g eller G, og derefter er der 5 tal. Min kode er som følger: /^[gG]\d{5}$/
Jeg nu behov for at man også kan skrive andre ting. Hvis mvis man f.eks. skriver z eller Z så skal der være 6 tal. Hvis man skriver AC eller ac så skal der være 5 tal.

Hvordan skriver jeg regesxp så det overholder de regler?
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
25. august 2009 - 00:24 #1
(betingelse 1)|(betingelse 2)|...
Avatar billede tjp Mester
25. august 2009 - 09:49 #2
Fx:
/^([gG]\d{5})|([zZ]\d{6})|((ac|AC)\d{5})$/
Avatar billede jonesw Nybegynder
25. august 2009 - 10:59 #3
Jeg har brugt ksoren2 svar så du må gerne lige et svar så du kan få point
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
25. august 2009 - 21:42 #4
svar