Avatar billede mosse Novice
25. august 2009 - 20:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke re-installere win XP

-Maskine ville ikke starte op: manglede fil: SYSTEM
-dette rettede jeg ... manglede så HAL.dll ... efter det blev rettet - kom der så bare endnu en fil, der manglede.
Jeg er nu igang med at forsøge at gen-installere XP. Har forsøgt at reparere - uden held.

Når jeg kører en chkdsk /r fryser den ved ca. 68%.

Jeg vil meget gerne undgå formatering- defragmentering osv, hvis jeg kan.

Nogle gode idéer?
25. august 2009 - 20:53 #1
...gen-installere XP... - mener du "oveni" den 'gamle' instalation ? Eller 100% formatering/forfra ?

----

Tyder på SYG HD ...
Avatar billede mosse Novice
25. august 2009 - 20:59 #2
Jeg synes jo jeg havde prøvet, hvad der var, så jeg tænkte, at jeg ville gen-installere xp - altså oven i den eksiterende i håb om, at jeg ikke ville miste nævneværdige data. Rigtig gættet ... jeg har ikke en særlige aktuel backup.

Installationen påbegyndes, men når maskinen genstarter første gang, kan jeg ikke komme videre ...
25. august 2009 - 21:03 #3
... du skal nok se at få flyttet EGNE data over på andet medie NU! Evt. med HD'en som SLAVE i et andet system...

DEREFTER en 100% KILLDISK for at rydde op på HD'en. Hvis den også går istå så er det til de evige Hardware-marker *S*
Avatar billede mosse Novice
25. august 2009 - 21:13 #4
Damn ...nu kom den fandeme lige pludselig i gang med min recovery CD ...

Nu sidder jeg og venter spændt ... men at starte ud med back-up, hvis nu der kommer "puls" vil nok være en rimelig god idé
Avatar billede mosse Novice
25. august 2009 - 21:16 #5
Når du nu skriver killdisk ... mener du så formattering ...eller hvad?
Avatar billede mosse Novice
25. august 2009 - 21:27 #6
Nu er der sådan set liv, men med en ny profil, og min gamle er ikke umiddelbart tilgængelig, men jeg kan finde den via stifinder. Kan jeg mon på nogen måde fremkalde mit gamle skrivebord?
25. august 2009 - 21:35 #7
25. august 2009 - 21:36 #8
Avatar billede mosse Novice
25. august 2009 - 21:44 #9
Er det anderledes end at partitionere påny - og herefter formatere?

- det har jeg gjort i hundrede år :-)
25. august 2009 - 21:55 #10
... En KILLDISK checker hvert eneste "bit" på HD'en.. Hvis det ikke gå godt sååååå....
29. august 2009 - 23:03 #11
(Hvad endte denne tråd med ?)
Avatar billede mosse Novice
31. august 2009 - 20:56 #12
Bolden er lige sparket til hjørne ...
... jeg ligger med influenza - og bruger min bærbare som back-up.

Den blev ikke det samme igen. Jeg fik re-installeret XP, men der er ingen applikationer, der vil køre, så jeg formatterer den en af dagene.

Her vil jeg jo normalt bare køre en format c:. Bør jeg køre en kill-disk operation istedet .. eller samtidig ... eller hvad man nu gør?

karise_larry: Kan du ikke poste et svar, så jeg kan give dig point for din indsats.

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede mosse Novice
31. oktober 2009 - 13:06 #13
Nå ... men så lukker jeg den da lige