Avatar billede peterpeter Seniormester
28. august 2009 - 00:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan der sendes tomme/blanke mailformularer ??

Kære alle

Jeg hjælper til på en hjemmeside, hvor vi har følgende ASP side (se nederst).

Først viser den lidt tekst hentet i en tabel og nederst er det muligt at sende en form med nogle data...

PROBLEMET er, at der næsten hver dag fremsendes tomme formularer !! - Og jeg har da været inde og gøre således, at man IKKE kan sende formularen uden at indtaste data !!!

Men der må være en fejl et sted !!

Er der nogen der kan se hvad det kunne være ???

Det er virkelig et stort problem for mig....

På forhånd TUSIND TAK for hjælpen

<%@ LANGUAGE=VBSCRIPT%>
<!--#include file="../lib/connection.asp"-->
<!--#include file="../lib/odbc.asp"-->
<%
Response.Expires = 0
Response.ExpiresAbsolute = Date() - 1
Response.AddHeader "pragma","no-cache"
Response.AddHeader "cache-control","private"
Response.CacheControl = "no-cache"
%>
<html>
<head>
<title>Book lejlighed</title>
<link href="../style.css" rel="STYLESHEET" TYPE="text/css">
</head>

<script type="text/javascript">

function Form2_Validator(TheForm2)
{
if(document.TheForm2.strNavn.value==''){
alert('Angiv venligst navn!');
document.TheForm2.strNavn.focus();
return false;
}
if(document.TheForm2.strAdresse.value==''){
alert('Angiv venligst adresse!');
document.TheForm2.strAdresse.focus();
return false;
}
if(document.TheForm2.strPostnr.value==''){
alert('Angiv venligst postnr.!');
document.TheForm2.strPostnr.focus();
return false;
}
if(document.TheForm2.strBy.value==''){
alert('Angiv venligst by!');
document.TheForm2.strBy.focus();
return false;
}
if(document.TheForm2.strLand.value==''){
alert('Angiv venligst land!');
document.TheForm2.strLand.focus();
return false;
}
if(document.TheForm2.strTelefon.value==''){
alert('Angiv venligst telefon nr.!');
document.TheForm2.strTelefon.focus();
return false;
}
if(document.TheForm2.strEmail.value==''){
alert('Angiv venligst E-Mailadresse.!');
document.TheForm2.strEmail.focus();
return false;
}

return true;
}

</script>

<body topmargin="20" leftmargin="20" marginheight="20" marginwidth="20">
<h1>Ønsket reservering</h1>

<form name="TheForm2" method="post" action="">

<%
lejlighedsnummer = Request.Querystring("lejlighedsnummer")
lejlighedstype = Request.Querystring("type")
first = true
str = split(Request.QueryString,"&")

For i = 0 To uBound(str)-5
  newStr = split(str(i),"aId")
  newStr2 = split(newStr(1),"=")
  If oldId <> newStr2(0) And first = false Then
      Response.Write "Det er kun muligt at bestille den samme lejlighed flere uger i træk... <a href=""java script:history.back()"">prøv igen!</a></body></html>"
      Response.End
  End If
  newWeek = split(str(i),"wNo")
  newWeek2 = split(newWeek(1),"_")
  'Response.Write newWeek2(0) & "<br>"
  oldId = newStr2(0)
  If first = true Then
      uger = uger & newWeek2(0)
  Else
      uger = uger & ", " & newWeek2(0)
  End If
  'dato til og fra
  Response.Write "<input type=""hidden"" name=""weekNo"" value="""&newWeek2(0)&""">" & vbCrlf
  first = false
Next
Response.write "Uge(r): " & uger & "<br>"

strUger = split(uger,", ")
wPrice = 0
dage = 0
For i = 0 To uBound(strUger)
  dage = dage + 7
  wPrice = wPrice + Request.Querystring("pris")
Next

Fundet = False
For i = 0 To uBound(strUger)
  If i = 0 Then
      wNo = wNo & "(wNo=" & strUger(i) & " AND Year = " & Request.QueryString("startYear") & ")"
  Else
      If strUger(i) < oldWeekNo Or fundet = True Then
        wNo = wNo & " OR (wNo=" & strUger(i) & " AND Year = " & Request.QueryString("endYear") & ")"
        fundet = True
      Else
        wNo = wNo & " OR (wNo=" & strUger(i) & " AND Year = " & Request.QueryString("startYear") & ")"
      End If
  oldWeekNo = strUger(i)
Next
'Response.write "<br>select * from queryBook where name='" & lejlighedsnummer & "' AND wNo=" & wNo&"<br>"
If Request.QueryString("startYear") <> Request.QueryString("endYear") Then
  strsql = "select * from queryBook where id =" & newStr2(0) & " AND (" & wNo & ")" ' AND (year = " & Request.QueryString("startYear") & " OR year = " & Request.QueryString("endYear") & ")"
Else
  strsql = "select * from queryBook where id =" & newStr2(0) & " AND (" & wNo & ") AND year = " & Request.QueryString("startYear")
End If

        Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
        With objConn
            .Open ConnectionString
            Set objRES = .Execute(strsql)
        End with
Do until objRES.EOF
  'Response.Write objRES("wPrice") & "<br>"
  prisuge = prisuge + objRES("wPrice")
  ' Nedenstående er rettet!
  appName = objRES("name")
  objRES.Movenext
Loop
'*********************
'Get the selected week
strSelectedWeek = strUger(0)-1 'myForm("uge")
strSelectedWeek = strSelectedWeek-1
'Get the selected year
strSelectedYear = Request.QueryString("startYear")'myForm("aar")
'Get the first date of selected year.
If strSelectedYear = "2001" Then
  datfirstDateOfWeek = DateAdd("ww",strSelectedWeek,"6/1/"&strSelectedYear)
ElseIf strSelectedYear = "2002" Then
  If strSelectedWeek = -1 Then
      datfirstDateOfWeek = DateAdd("ww",strSelectedWeek,"4/1/"&strSelectedYear+1)
  Else
      datfirstDateOfWeek = DateAdd("ww",strSelectedWeek,"5/1/"&strSelectedYear)
  End If
ElseIf strSelectedYear = "2003" Then
  datfirstDateOfWeek = DateAdd("ww",strSelectedWeek,"4/1/"&strSelectedYear)
ElseIf strSelectedYear = "2004" Then
  datfirstDateOfWeek = DateAdd("ww",strSelectedWeek,"3/1/"&strSelectedYear)
ElseIf strSelectedYear = "2005" Then
  datfirstDateOfWeek = DateAdd("ww",strSelectedWeek,"8/1/"&strSelectedYear)
ElseIf strSelectedYear = "2006" Then
  datfirstDateOfWeek = DateAdd("ww",strSelectedWeek,"7/1/"&strSelectedYear)
ElseIf strSelectedYear = "2007" Then
  datfirstDateOfWeek = DateAdd("ww",strSelectedWeek,"6/1/"&strSelectedYear)
ElseIf strSelectedYear = "2008" Then
  datfirstDateOfWeek = DateAdd("ww",strSelectedWeek,"5/1/"&strSelectedYear)
ElseIf strSelectedYear = "2009" Then
  datfirstDateOfWeek = DateAdd("ww",strSelectedWeek,"3/1/"&strSelectedYear)
End If
Response.write "Dato fra: " & datfirstDateOfweek & "&nbsp;&nbsp;&nbsp;Kl: 17.00<br><input type='hidden' name='Datofra' value='"& datfirstDateOfweek &"'>"
datForLeave = DateAdd("d",dage,datfirstDateOfweek)
Response.write "Dato til&nbsp;: " & datForLeave & "&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Kl: 10.00<br><input type='hidden' name='Datotil' value='"& datForLeave &"'>"
Response.write "Lejlighedstype: " & lejlighedstype & "<br><input type='hidden' name='lejlighedstype' value='"& lejlighedstype &"'>"
' Nedenstående er rettet!
Response.write "Lejlighedsnummer: "& appName &"<br><input type='hidden' name='lejlighedsnummer' value='"& appName &"'>"
Response.write "<br>Pris: "& prisuge & ",-<br><input type='hidden' name='wPrice' value='"& prisuge &"'><br>"
If first <> True Then %>
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr><td>Navn:<font color="#FF0000" size="2">*</font></td><td><input type="text" name="strNavn" size="50"></td></tr>
  <tr><td>Adresse:<font color="#FF0000" size="2">*</font>&nbsp;&nbsp;</td><td><input type="text" name="strAdresse" size="50"></td></tr>
  <tr><td>Postnr:<font color="#FF0000" size="2">*</font>&nbsp;&nbsp;</td><td><input type="text" name="strPostnr" size="50"></td></tr>
  <tr><td>By:<font color="#FF0000" size="2">*</font>&nbsp;&nbsp;</td><td><input type="text" name="strBy" size="50"></td></tr>
  <tr><td>Land:<font color="#FF0000" size="2">*</font></td><td><input type="text" name="strLand" size="50"></td></tr>
  <tr><td>Telefon:<font color="#FF0000" size="2">*</font></td><td><input type="text" name="strTelefon" size="50"></td></tr>
  <tr><td>E-mail:<font color="#FF0000" size="2">*</font></td><td><input type="text" name="strEmail" size="50"></td></tr>
  <tr><td valign="top">Bemærkninger:&nbsp;&nbsp;</td><td><textarea cols="49" rows="10" name="strText"></textarea></td></tr>
  <tr><td colspan="2"><br><br>Felter markeret med <font color="#FF0000" size="2">*</font> SKAL udfyldes.</td></tr>
  <tr><td colspan="2"><br><br>Bekræftelse ønskes pr:</td></tr>
  <tr><td><br>Alm. post &nbsp;&nbsp;<input type="radio" name="strTyp" value="Post" checked style="border:none"></td></tr>
  <tr><td>E-mail &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<input type="radio" name="strTyp" value="Email" checked style="border:none"></td></tr>

  <tr><td></td><td align="right">

<input type="submit" name="bestil" value="Reserver" onClick="this.form.action='sendMail.asp';return Form2_Validator(this);this.form.submit();"></td>

</td></tr>
</table><br><a href="java script://" onClick="window.print()">Udskriv denne side</a>
<%
Else
  Response.Write "Du har ikke valgt en eller flere uger, <a href=""java script:history.back()"">prøv igen!</a>"
End If
%>

<br><br><br>
<br>

</form>

<br>
</body>
</html>
Avatar billede fennec Nybegynder
28. august 2009 - 08:02 #1
En JS validering er på ingen måde sikker. Det kan omgåes på 2 sek. Så du skal have validering serverside også, hvor du tjekker om der er data afsendt.

Jeg vil gætte på det sikkert er google's skyld du får disse. De har en ret advanceret crawler, så den kan måske finde din "sendMail.asp" tekst, og det kan den registrere som en side, så når de har indekseret din side går den til sendMail.asp siden. Dvs. den går bare ind på siden, som hvis man skrev det i adresse baren. "http://ditSite.dk/sendMail.asp".

Hvad sker der hvis man går ind på den side direkte? Har du ikke et tjek for om data er afsendt, så køre din side som om alle værdier er tomme.
Avatar billede peterpeter Seniormester
28. august 2009 - 10:36 #2
Hej Fennec
Tak for dit svar - tror du, du har mulighed for at rette det i min kode ??
Jeg kan altså ikke selv kunne lave en "validering.."

Tak - på forhånd tak for hjælpen ;-)

/Peter
Avatar billede peterpeter Seniormester
05. oktober 2009 - 15:40 #3
Øv - Fik det aldrig løst... Nu har jeg slettet siden.

Tak for din reply fennec - Jeg lukker spørgsmålet så der ikke bliver brok, hvis du ønsker point, må du sige til ;-)

Endnu engang: Tak for opmærksomhenden ved mit spørgsmål ;-)