Avatar billede meglug Nybegynder
29. august 2009 - 19:06 Der er 10 kommentarer

Harddisk problem

Hej eksperter.

Da jeg genstartede min computer idag brokkede den sig og endte til sidst med at komme op med en disklæsningsfejl. Jeg smed min windows cd i og bootede fra den, men da jeg kom ind og skulle reparere min windows installation sagde den:

"Der opstod en fejl under opdateringen af partionsoplysninger på 470000 MB disk 0 ID 0 på bussen 0 på atapi [MBR]

Denne fejl forhindrer installationsprogrammet i at fortsætte. Din computer vil nu genstarte"

Jeg kan godt få fat i genoprettelseskonsolen med cden men jeg kan ikke reparere disken ved bare at bede den om at reparere den.

Hvad gør jeg så nu?

//MeGlug
Avatar billede meglug Nybegynder
29. august 2009 - 20:55 #1
Okay nu siger den ikke det der mere men når jeg kommer frem til der hvor jeg kan vælge de forskellige partioner kan jeg kun se en der hedder 470000 MB, ikke en der hedder noget med windows xp.
Avatar billede newcommer Nybegynder
30. august 2009 - 03:56 #2
Hvis du har haft flere partitioner som er helt forsvundet, så
du nu har en partition på 470GB, må der være noget alvorligt galt
med enten harddisken eller controlleren på bundkortet.
Prøv at sætte den til som slave til en anden computer.
Eller:
/r Finder beskadigede sektorer, og genopretter læsbare data

/p Checker disken omhyggeligt for fejl

---------------------------------------------------------------
Bootup på winCDén. Når du bliver spurgt om, hvad du vil gøre, installere eller
reparere, vælger du at trykke på bogstavet "R" så kommer du ind i konsollen.
Her skal du vælge hvad du vil åbne, og du trykker på 1.tallet. Du bliver så
spurgt om pasword. Hvis du ikke bruger noget, trykker du bare på enter.
Nu kan du så skrive, og skriver chkdsk /r /p  læg mærke til mellemrummet ved
skråstregen. Derefter trykker du enter. Når undersøgelsen er færdig, skriver
du exit, og trykker enter.

For at få en ide om hvorvidt det er harddisken som er syg.
Avatar billede meglug Nybegynder
30. august 2009 - 11:33 #3
Jeg har nu prøvet at åbne genoprettelseskonsolen men jeg bliver ikke spurgt hvad jeg vil åbne den skriver bare:

"skriv EXIT for at genstarte

den afgivne fil eller sti blev ikke fundet
<C:\>"

Og jeg har så prøvet med dir WINDOWS og dir C:\WINDOWS og fik bare "den angivne fil eller sti blev ikke fundet"
Avatar billede newcommer Nybegynder
30. august 2009 - 12:09 #4
Lyder ikke godt, foreslår du prøver disken som slave på en anden
computer, eller sætter den til USB. Og så prøver at se hvad der
står om den i Diskhåntering.
Avatar billede nva Praktikant
31. august 2009 - 13:48 #5
Prøv at finde dine partitioner med dette http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede meglug Nybegynder
31. august 2009 - 15:20 #6
Newcommer, jeg har nu prøvet at sætte den som slave på en anden computer og jeg kan slet ikke få nogen forbindelse til den andet end at jeg kan se den har 470gb plads.

Her da jeg bootede den idag kom den med en advarsel som lød:

"Windows kunne ikke starte på grund af problemer med konfigurationen
af hardwaren til harddisken.
Den valgte startdiskette kunne ikke læses. Kontroller boot-stien
og hardwaren til harddisken.
Se i Windows-dokumentationen for at få oplysninger om
krav til hardware og diskkonfiguration, yderligere oplysninger
kan findes i hardware-referencemanualen"

Hvad siger det jer?
Avatar billede nva Praktikant
31. august 2009 - 15:29 #7
Du har en fejl på harddisken, som så har ødelagt dine partitionsoplysninger. CHKDSK den og hvis nødvendigt så brug det link jeg lagde bagefter.
Avatar billede nva Praktikant
31. august 2009 - 15:29 #8
Avatar billede meglug Nybegynder
31. august 2009 - 16:13 #9
Som skrevet i post #3

"Jeg har nu prøvet at åbne genoprettelseskonsolen men jeg bliver ikke spurgt hvad jeg vil åbne den skriver bare:

"skriv EXIT for at genstarte

den afgivne fil eller sti blev ikke fundet
<C:\>"

Og jeg har så prøvet med dir WINDOWS og dir C:\WINDOWS og fik bare "den angivne fil eller sti blev ikke fundet"  "

Altså kan jeg ikke få genoprettelseskonsolen frem.
Avatar billede off-line Nybegynder
31. august 2009 - 17:01 #10
Jeg må desværre fortælle, at newcommer - som jeg kender privat -
ved en fejl fra Eksperten, er blevet deaktiveret, da han forsøgte
at skifte sin mail adresse. Så han kan ikke komme på Eksperten.

Men jeg vil da gerne forsøge at hjælpe.

Newcommer, jeg har nu prøvet at sætte den som slave på en anden computer og jeg kan slet ikke få nogen forbindelse til den andet end at jeg kan se den har 470gb plads.

Hvor ser du det henne, i Diskhåntering på den anden computer?
Hvis det forholder sig sådan, hvad står der så om disken?
F.ks. RAW eller I orden, eller andet?