Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
31. august 2009 - 13:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Langsom print, HP LaserJet 3005x

Jeg udskriver fra Windows Xp med PS eller PCL 5e-driver. Printeren er langsom til at modtage/processere data. Jeg har ikke taget tid, men der går mere end 30 sekunder inden første side. Selve udprintningen går hurtigt. Næste gang man printer er den også langsom, så det er ikke noget med "opvarmning"

Nogen bud?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. august 2009 - 13:40 #1
Jeg har oplevet det flere gange - enten p.g.a. defekt printerkabel, men som oftest p.g.a. fejlopsætning af netværket.

Hvis du f.eks. har en forkert gateway i printeren, vil den have meget svært ved at kommunikere med printserveren.
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
31. august 2009 - 13:45 #2
Undskyld, glemte at skrive, at det er USB, ikke netværk.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. august 2009 - 14:02 #3
Så ville jeg prøve med et nyt kabel - for så er der i det mindste ikke så meget i kommunikationen der kan gå galt.

Du kan også, i fald der er opstået fejl ved installationen, finde printeren i enhedshåndteringen (står typisk under USB og hedder noget print-relateret) - slette den, og prøve at gentilslutte den.
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
01. september 2009 - 08:43 #4
Jeg har prøvet nyt kabel og geninstallation af driver - uden effekt. På et tidspunkt printede den slet ikke. Jeg tror printeren er defekt. Læg et svar, selvom det ikke var kablet, så pegede det alligevel i den rigtige retning, tror jeg.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. september 2009 - 09:34 #5
Du kan jo prøve den på en helt anden PC, for at se om det er printeren der fejler noget.

Har du tjekket i enhedshåndteringen, at der ikke er en hardwarekonflikt (en enhed med gult udråbstegn).

Og hvordan er printeren sluttet til? - hvis den sidder på en USB-hub (fordeler), så prøv at sætte den direkte i PC´en - og skift evt. til en anden USB port.

Det er sjældent en printer bliver langsom som ren "defekt".
Avatar billede prebenp2006 Nybegynder
11. september 2009 - 22:08 #6
Prøv lige at slukke for avancerede udskriftfunktione i fanen avanceret.

Har du installeret driver inden tilslutning af usb?
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
15. september 2009 - 16:43 #7
Printeren er udskiftet og alting kører perfekt, så konklusionen er et defekt i printkort eller lign.