Avatar billede pjevser Nybegynder
31. august 2009 - 16:23 Der er 5 kommentarer

Paging i php

Jeg bruger flg script:

<?php
$connection = mysql_pconnect("host", "user", "pass");
mysql_select_db("database");

$pr_side = 10;

$antal = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM table"),0) or die(mysql_error());

$vis_fra = (isset($_GET["visfra"]) && is_numeric($_GET["visfra"]) && $_GET["visfra"] < $antal) ? $_GET["visfra"] : 0;

$query = mysql_query ("SELECT * FROM table ORDER BY id DESC limit $vis_fra, $pr_side") or die(mysql_error());

while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
echo $row['id']."<br>";
}
echo "<hr />";

if ($vis_fra > 0) {
$back= $vis_fra - $pr_side;
echo "<a href='$_SERVER[PHP_SELF]?visfra=$back'>Forrige</a> ";
}
$page = 1;

for ($start = 0; $antal > $start; $start = $start + $pr_side) {
if($vis_fra != $page * $pr_side - $pr_side) {
echo "<a href='$_SERVER[PHP_SELF]?visfra=$start'>$page</a> ";
} else {
echo $page." ";
}
$page++;
}

if ($vis_fra < $antal - $pr_side) {
$next = $vis_fra + $pr_side;
echo " <a href='$_SERVER[PHP_SELF]?visfra=$next'>Næste</a>";
}
?>

Dog hvis man fx har meget at stå i sin mysql tabel poster den jo mange sider.

Jeg vil gerne have lavet så den kun viser et vis antal sider, fx 10 sider. Når man så fx går til side 11, vil den så kun vise side 2 til 11 i bunden.

Jeg ved at google har det, dog er er det først når man kommer op på mange flere sider. Så er der eventuelt nogle der kan hjælpe? :)
Avatar billede nissen2630 Novice
31. august 2009 - 16:57 #1
Avatar billede pjevser Nybegynder
31. august 2009 - 17:16 #2
Men gør det script ikke også det samme, poster alle side tal og ikke korter dem ned?

Jeg behøver jo ikke lige frem et helt nyt script, og da jeg stadig kun er ved at lære php, så har jeg stadig lidt problemer med at overskue det hele.
Avatar billede repox Seniormester
31. august 2009 - 21:18 #3
Jeg tror du skal se linket i #1 som hjælp til selvhjælp...
Uanset, så har jeg et spørgsmål til din kode: hvorfor bruger du mysql_pconnect?
Avatar billede pjevser Nybegynder
31. august 2009 - 21:54 #4
Jeg har ikke lavet scriptet, så jeg aner ikke hvorfor det er lavet sådan :)
Avatar billede repox Seniormester
31. august 2009 - 21:56 #5
Fair nok...