Avatar billede loxx-- Nybegynder
01. september 2009 - 21:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

TDCBOX og Apple Airport Extreme i samme netværk?

Hej

Jeg har en bredbåndsforbindelse igennem TDC, og de har leveret en såkaldt "TDCBOX" som er modem og router i en og samme boks... vældig smart synes de selv.

Jeg har spurgt om jeg ikke kan få et almindeligt bredbåndsmodem, så jeg kan sætte mig egen router på, men det kan jeg tilsyneladende ikke...

Mit spørgsmål er så:

Hvordan får jeg koblet en Airport Extreme på, så TDCBOX'en kun fungerer som modem, mens mit trådløse netværk kører via Airport Extreme? Airport Extreme skal vel også uddele IP'er til internetforbindelsen osv....
Avatar billede nicklasw Nybegynder
01. september 2009 - 22:10 #1
altså du kan jo vælge at havde to routere på dit netværk hvor den ene bare udeler en ip til den anden.
Eller der plejer at være en indstilling hvor den føre alt trafik til et bestemt ip (i dit tilfælde din airport extreme). Så vil dit modem/router praktisk set virker kun som modem, udover du ikke har den ip som du får af din teleudbyder på din airport extreme.

Dog hvis du siger hvad modem/routeren hedder så er det nemmere at hjælpe
Avatar billede loxx-- Nybegynder
02. september 2009 - 18:47 #2
Det er et TDC modem/router.

På undersiden står der Sagem F@ast 3504.

Jeg kommer ind på sådan en TDC-designet side når jeg går ind på 192.168.1.1
Avatar billede help2day Nybegynder
12. november 2009 - 12:32 #3
så vidt, jeg ved skal du deaktiver dhcp funktion fra i din Apple Airport og lige vælge en fast ip på den som ligger over 192.168.1.100