Avatar billede mixeren Nybegynder
02. september 2009 - 15:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mystisk problem med adgang til netværksdrev.

Jeg har et underligt problem. Hvis man har et program f.eks. en backup funktion eller et mailprogram, som skal gemme/hente data på et netværksdrev, så får programmet ikke altid adgang til drevet. Hvis man så lukker programmet, starter stifinder og klikker sig frem til drevet kan man, hvis man er hurtig nå at se symbolet for at drevet ikke er tilgængelig. Det forsvinder med det samme også kan man åbne drevet.

Derefter har programmerne ingen problemer med at tilgå drevet. Har oplevet problemet både med en NAS og på delte drev på andre computere/servere. Det er ikke hver eneste gang man starter computeren det sker men næsten.

Netværksdrevene virker der ud over perfekt. Så det jeg efterlyser er en lille simpel måde hvorpå man automatisk kan "smage" på drevet ved opstart. Har en forestilling om at det kan klares med en lille bat fil i start menuen, men har ingen ide om hvordan den skal laves.
Avatar billede justrace Novice
16. september 2009 - 16:56 #1
Er det ikke bare fordi der ikke altid følges helt samme rækkefølge af starten af programmer? Måske kunne du vente 15 sek. før du begynder at starte de programmer der skal bruge drevene?
Avatar billede mixeren Nybegynder
17. september 2009 - 16:34 #2
Jeg har prøvet at starte computeren logge ind og vente i 20 min. Problemet løser ikke sige selv af den grund. Jeg har haft de 2 NAS'er sat på en anden router, her har problem ikke vist sig en eneste gang. Så nu er jeg spændt på hvad der sker når jeg få dem sat på deres rigtige router igen.

Det virker meget mystisk, serveren som har samme fejl sidder på en helt anden router i et fysisk andet netværk.
Avatar billede mixeren Nybegynder
17. marts 2011 - 00:03 #3
Skulle da vist haver været lukket for længst. ;-)