Avatar billede kometen79 Nybegynder
09. september 2009 - 11:39 Der er 4 kommentarer

Dato forespørgsel i SQL

Hej Eksperter,

Jeg skal bruge 3 udtræk, jeg har en access database med kalender tabel, jeg skal i den forbindelse kunne:

Trækkes alle arrangementer i den pågældende måned

Fremtidige arrangementer

Tidligere arrangmenter

Min SQL ser således ud:

Call opentbl("SELECT * FROM Calendar WHERE CalendarDate ORDER BY CalendarDate", news)
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
10. september 2009 - 09:49 #1
hvis din kolonne CalendarDate er sat til datoformat -

dags_dato = date()
'henter alle fra denne måned
Call opentbl("SELECT * FROM Calendar WHERE Month(CalendarDate) = "&month(dags_dato)&" and year(CalendarDate) = "&year(dags_dato)&"  ORDER BY CalendarDate")

'henter dagsdato og fremtidige
Call opentbl("SELECT * FROM Calendar WHERE CalendarDate >= #"&dags_dato&"# ORDER BY CalendarDate")

'henter tidligere
Call opentbl("SELECT * FROM Calendar WHERE CalendarDate < #"&dags_dato&"# ORDER BY CalendarDate")
Avatar billede joeblack Nybegynder
10. september 2009 - 19:21 #2
Forbindelsen manglede MitBrugerNavns svar...

Dette bør virke:
dags_dato = date()
'henter alle fra denne måned
Call opentbl("SELECT * FROM Calendar WHERE Month(CalendarDate) = "&month(dags_dato)&" and year(CalendarDate) = "&year(dags_dato)&"  ORDER BY CalendarDate"), news

'henter dagsdato og fremtidige
Call opentbl("SELECT * FROM Calendar WHERE CalendarDate >= #"&dags_dato&"# ORDER BY CalendarDate"), news

'henter tidligere
Call opentbl("SELECT * FROM Calendar WHERE CalendarDate < #"&dags_dato&"# ORDER BY CalendarDate"), news
Avatar billede joeblack Nybegynder
15. september 2009 - 19:11 #3
Lukketid ??
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
02. oktober 2009 - 11:16 #4
hvordan er det gået ?????