Avatar billede zybe Nybegynder
10. september 2009 - 21:07 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Asus EEE top - Kan ikke finde wireless.

Har lige fået en Asus EEE top.

Den har indbygget trådløs netværk.

Problemet er at når jeg åbnes vinduet "søgning efter trådløse netværk" så kan den ikke finde nogle.

Antenne er tændt, men intet resultat. Har prøvet at geninstallere driveren og genstarte - uden held.

Søger nu med lys og lygte efter gode råd!

Håber I kan hjælpe..
Avatar billede jonner40 Nybegynder
10. september 2009 - 21:28 #1
Er der andre komputere der godt kan finde det trådløse net ?
ellers så sluk routeren i 15 sek og tænd igen
vent ca 1 min og prøv igen på asus én
hvilket styre system er det ?
sender routeren ID ud ?
10. september 2009 - 21:54 #2
...Antenne er tændt... - er du sikker på det ? Har oplevet en Asus bruger som 'misforstod' denne funktion ?
Og så vil den opføre sig som du beskriver...
Avatar billede zybe Nybegynder
10. september 2009 - 22:09 #3
jonner40> Ja, min stationære og bærbare kan fint finde det trådløse. Men har også prøvet at tænde og slukke og deaktivere sikkerhed osv.

Karise_larry> Både lampen lyser og det vises grafisk på skærmen når der tændes og slukkes. Så jeg er sikker :)
10. september 2009 - 22:15 #4
Kan den i det hele taget finde noget som helst af andre trådløse ? Selvfølgelig et ANDET sted hvor du forventer at finde andre *S* Den er jo bærbar...
Avatar billede jonner40 Nybegynder
10. september 2009 - 22:26 #5
er det et selvstændigt program der styrer det trådløse net eller er det windows ?
hvis det er et selvstændigt program så kan det være at den står på en fast kanal og ikke automatisk søger alle kanaler
Avatar billede jonner40 Nybegynder
10. september 2009 - 22:41 #6
Hvad hedder modelen af nr (1602) ?
eller ET1602 ?
eller noget helt andet

mere for at vide hvilken maskine vi snakker om
Avatar billede zybe Nybegynder
11. september 2009 - 08:06 #7
Karise_larry> Nej, den kan ikke finde andre overhovedet.

jonner40> Har brugt windows til at søge efter netværk, men har også prøvet med net stumpler til at søge, men også uden held.

Det er model 1602 (hvid), kører XP. Opdateret til SP3 og kørt alle andre opdateringer. Der er installeret Bullguard Antivirus, men den har jeg også prøvet at deaktivere for en sikkerhedsskyld.
Avatar billede jonner40 Nybegynder
11. september 2009 - 08:54 #8
Hvis du går ind i enhåndshåndtering
er der så et gult skilt hen over det trådløse eller er det helt ok
download nyeste driver til kortet som hedder Version 7.6.1.149/7.6.1.184
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-dk

pak det ud i en mappe du kan finde igen
kør installationen
og genstart

eller

find kortet i enhåndshåndtering og vælg opdater driver
find mappe hvor du pakke driveren ud og vælg driver der

eller

prøv evt at slette det trådløse derinde og genstart komputer
og lad windows installere det igen

hvis intet af det virker og routeren er uden kryptering (wpa +wpa2 altså åbent netværk)

så er der vist noget galt med dit netkort

du kan evt. prøve at tage det ud og sætte det i igen (hvis ikke det sidder ok)
plejer at være et lille print kort som sidder i bunden af maskinen

Sidste chance kør guiden trådløst netværk ( start/programmer/tilbehør/kommunikation/guiden trådløst netværk )
for at se om der skulle være en forkert indstilling

held og lykke :o)
Avatar billede zybe Nybegynder
11. september 2009 - 17:11 #9
jonner40> Tak for alle de gode råd! Desværre var der ikke noget af det der virkede.

Jeg har dog ikke prøvet at skille den ad, da garantien så ikke vil dække.

Er stadig meget lydhør for ALLE gode, tossede eller alternative ideer...
Avatar billede jonner40 Nybegynder
11. september 2009 - 20:35 #10
Hej igen

er den aktiveret i bios ?

læs herunder

XP:

1. When booting up your Eee PC, press "F2" to enter BIOS setting==>[Advanced]==>[Onboard Device]==>Set "WLAN" as "enable"==>press "F10" to save the setting.

2. Press Fn +F2 to activate the wireless LAN function

3. Select the wireless access point from the list

4. Set the router/AP properly

5. Please reinstall the wireless LAN driver

6. Using the support DVD or hard disk partition (requires a recovery partition) to restore the system for a try.

7. If it is a hardware related problem, please contact the local service center.
Avatar billede zybe Nybegynder
11. september 2009 - 21:27 #11
Ja, har tjekket den i bios. Den er aktiveret.
Avatar billede jonner40 Nybegynder
11. september 2009 - 21:44 #12
og du kan tænde og slukke det med FN + F2 ?

hmm den er ikke nem :o)
Avatar billede zybe Nybegynder
11. september 2009 - 21:54 #13
Ja, har også prøvet med F2.

Er også ved at være ret træt af det.
Avatar billede jonner40 Nybegynder
11. september 2009 - 21:58 #14
Har ikke flere ting i ærmet lige nu
men det lyder som et defekt kort :o(
11. september 2009 - 22:30 #15
Er der nogen som helst reaktion mht. nævnte FN + F2 ?
Avatar billede zybe Nybegynder
11. september 2009 - 22:37 #16
jonner40> Tak for alle de gode råd!

Karise_larry> Jo, der vises grafik på skærmen med "on" / "off" og lampen tænder og slukket også
Avatar billede zybe Nybegynder
02. november 2010 - 21:20 #17
Det viste sig den var defekt, så lukker