Avatar billede radiohead Nybegynder
11. september 2009 - 00:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

request redirect status

Et lille hurtigt spørgsmål.

Er der en måde hvorpå man kan finde ud af hvilken type redirect der er blevet foretaget til en side?

Hvis jeg f.eks har side1.aspx som 302-redirecter til side2.aspx - så vil jeg, på side2.aspx, gerne fange den type redirect der er blevet foretaget.

Any ideas?
Avatar billede radiohead Nybegynder
11. september 2009 - 00:11 #1
Altså om det er 301, 302, 307 osv.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2009 - 00:31 #2
Den information sender browseren ikke med, så du vil være nødt til at lave noget fusk via session.
Avatar billede radiohead Nybegynder
11. september 2009 - 00:41 #3
Hvad så hvis redirect kommer fra en ekstern side?

Er der slet ingen måde man kan få fat på den information? Måske på serveren?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2009 - 01:03 #4
Nix.

Men prøv selv og snif hvad der bliver sendt fra browser til server.
14. september 2009 - 15:59 #5
Sikke noget vås Arne, selvfølgelig er det muligt.

Du skal hooke dig ind i request pipelinen som gøres via et HttpModule.

I modulet skal du "holde øje" med det event der hedder PreSendRequestHeaders.

public void Init( HttpApplication context ) {
    context.PreSendRequestHeaders += new EventHandler( context_PreSendRequestHeaders );
}

void context_PreSendRequestHeaders( object sender, EventArgs e ) {
    HttpContext context = ( (HttpApplication)sender ).Context;

    int statusCode = context.Response.StatusCode;
}

Hvis du ikke er vant til at arbejde med Modules eller Handlers kan du læse lidt om dem her (http://www.15seconds.com/Issue/020417.htm)

:0)
Avatar billede radiohead Nybegynder
14. september 2009 - 21:37 #6
Arh, super cool.
Jeg kan dog ikke få den til at spytte et tal ud?

Hvordan/hvornår skal jeg kalde den?
Har måske lidt problemer med at oversætte den til vb :D
Avatar billede arne_v Ekspert
15. september 2009 - 04:09 #7
PreSendRequestHeaders og Response.StatusCode kan bruges til at hapse response koden fra sin egen side d.v.s. hvis man selv redirecter. Den hjælper ikke med at fange andre siders redirect.
Avatar billede radiohead Nybegynder
26. marts 2013 - 13:48 #8
lukker