Avatar billede bitmatic Nybegynder
11. september 2009 - 13:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Surftown og serverstatus

Hvor meget skal der normalt til for, at webhotellerne angiver deres servere som "nede" ??
Mine ASP-sites hos Surftown har været nede i snart 24 timer nu. Jeg har snakket med Surftown et par gange, og de har tilkendegivet, at det er et kendt problem; de arbejder på det; jeg er ikke den eneste der har problemet.

Men serverstatus på den server jeg er på siger stadig 100% oppe-tid, og problemet er ikke nævnt nogen steder på surftown.dk.

Hvor meget skal man egentligt ligge i webhotellernes angivelse af opptid ?
Avatar billede leif Seniormester
11. september 2009 - 14:29 #1
Afhængig af hvad der kontrolleres på. Eksempler på ting man kan tjecke for kunne være PING og HTTP, og du kan godt opleve at HTTP har problemer med PING svarer som det skal og således afhængig af hvad kontrollen består af så er den nede eller oppe.
Avatar billede bitmatic Nybegynder
11. september 2009 - 14:40 #2
Hmmm... Det jeg forstår ved oppe-tid på en webserver er jo, om serveren er i stand til at levere korrekt indhold til klienterne. Det er Surftowns servere ikke i øjeblikket. Hvorvidt man kan pinge eller ej er jeg i princippet ligegyldig overfor.

Der findes ikke en standard for hvordan man beregner oppe-tid ?
Avatar billede leif Seniormester
11. september 2009 - 14:49 #3
Nope, der er ikke en standard.

Personligt på mit arbejde kører vi med 2 typer oppetider. Service (1 server kan godt køre flere services) eller Hardware. Så derfor kan jeg have en server som har 100% oppetid på hardwaren men 98% oppe på HTTP men kun 75% oppe på FTP (Fiktive tal)
Avatar billede bitmatic Nybegynder
11. september 2009 - 15:07 #4
Surftown kører sgu nok med en hardwarebaseret oppe-tid. Hardware'en kører jo. Jeg har både php og asp sites på serveren, og det er kun asp-siderne der er nede.
Set fra kundens synspunkt er sådan en oppe-tid dog begrænset interessant. asp-kunder kan jo konstatere at siderne er nede, det hjælper ikke dem, at php stadig kører. Fra deres synspunkt er serveren "nede".
Avatar billede leif Seniormester
11. september 2009 - 15:15 #5
Ja, eller kigger kun på om HTTP kører og HTTP kører jo hvis PHP siderne virker.... ;-)
Avatar billede bitmatic Nybegynder
12. september 2009 - 16:17 #6
Læg et svar leif :-)
Avatar billede leif Seniormester
13. september 2009 - 13:16 #7
Så vil jeg da smide et svar.
Avatar billede leif Seniormester
13. september 2009 - 13:17 #8
Måske skal man huske at sætte prik i Svar......