Avatar billede straedet Nybegynder
12. september 2009 - 12:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Brummende lyd i højttalere

Hej.
Jeg har et sæt Altec Lansing højttalere inkl. subwoofer. Når jeg sætter dem til min bærbare, Lenovo 3000 V100, kan jeg ikke blive fri for en brummende baggrundslyd. Sætter jeg andre enheder til højtalerne mobiltelefon, mp3-afspiller mm. er problemet der ikke. Der foresvæver mig et eller andet om ?impedans? Kan der sættes noget i mellem højttalere og bærbar, så den brummende lyd for svinder?
Avatar billede milter Ekspert
12. september 2009 - 16:18 #1
Det lyder mere som en eller anden form for kortslutning.

Har du prøvet at vrikke lidt på stikket ved computeren eller prøvet at trække det en smule ud?

Prøv også at åbne Windows lydmixer. Under "Afspilning" sætter du vinge i "Slå fra" ved "Mikrofon".
Avatar billede jefa Nybegynder
12. september 2009 - 16:32 #2
Kan være du har en activ microfon i den bærbare
Avatar billede straedet Nybegynder
12. september 2009 - 16:54 #3
Det er ikke den samme brummen, som når man sætter stikket halvt i. Brummen er måske ikke helt rigtigt beskrevet. Det er snarere en lav, dyb tone i baggrunden. Den er der som sagt ikke med f.eks. mobiltelefonen. Jeg har prøvet at skrue helt ned for mikrofonen, kan ikke slå den fra.
Avatar billede straedet Nybegynder
12. september 2009 - 16:55 #4
Der er jo også en aktiv mikrofon i mobiltelefonen.
Avatar billede milter Ekspert
12. september 2009 - 17:15 #5
Kan du ikke slå mikrofon fra i Windows Mixer?
Avatar billede straedet Nybegynder
17. september 2009 - 11:12 #6
Jeg har ikke fået løst problemet endnu.
Avatar billede straedet Nybegynder
17. september 2009 - 11:55 #7
Måske er det selve stikket, der er ikke er helt præcist?
Lyden er der kun, når jeg bruger højttalerne.
Den er der ikke med div. mp3-spillere, mobiltelefoner.
Avatar billede milter Ekspert
23. september 2009 - 02:05 #8
Kører din bærbare på batteri eller er den tilsluttet strømnettet?

Prøv begge dele og se, om der er forskel.
Avatar billede straedet Nybegynder
23. september 2009 - 10:09 #9
Når jeg tænker over det, er den nok altid på strøm, når jeg tilslutter højttalerne til den bærbare. Jeg checker det, når jeg kommer hjem.
Avatar billede straedet Nybegynder
23. september 2009 - 18:45 #10
Det hjælper at tage strømstikket ud. Jeg vil gerne give 30 point til miller. Men jeg kan kun give mig selv point, fordi jeg har svaret mig selv.
Avatar billede milter Ekspert
23. september 2009 - 19:34 #11
Jeg lægger et svar her. Så kan du bare afvise dit eget svar, og jeg får pointene.

Du burde også kunne få brummet til at stoppe, selv med computeren tilsluttet via strømnettet, hvis du kan få chassiet på den forbundet til jord.
Avatar billede straedet Nybegynder
23. september 2009 - 22:52 #12
jeg prøver det med chassiet