Avatar billede joggy Nybegynder
15. september 2009 - 13:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ajax status code 0

Hej har et problem med et ajax script, der virker helt fint, når jeg kører det lokalt på serveren.

Men hvis jeg prøver at køre præcis det samme, hvor jeg bare kalder en ekstern sti(en anden server) så returnerer status 0, i stedet for 200.

Jeg mistænker serveren, som er en Windows med en IIS for ikke at give mig lov til at lave et request ud fra serveren.

Har læst lidt rundt omkring på status code 0, og så vidt jeg kan se, så får folk den kun når de kalder filer lokalt på et drev, eller i forbindelse med nogle mytiske form submit fejl.

På forhånd tak.
Avatar billede olebole Juniormester
15. september 2009 - 15:15 #1
<ole>

Du har i følge sikkerhedsreglerne ikke tilladelse til at tilgå andre domæner med XMLHttpRequests

/mvh
</bole>
Avatar billede joggy Nybegynder
15. september 2009 - 16:54 #2
Tak for svaret - Havde også selv udelukket serveren, efter lidt test frem og tilbage.

Er der nogen workaround for dette, eller er der nogen der har andre ideer til, hvordan dette kan gøres?
Avatar billede olebole Juniormester
16. september 2009 - 00:41 #3
Det gøres normalt ved at lade din egen server være proxy. Du kalder et dokument på din egen server med XMLHttpRequesten. Dokumentet laver så en server til server request og returnerer responsen fra den anden server til browseren
Avatar billede joggy Nybegynder
16. september 2009 - 17:23 #4
Ja det tænkte jeg nok var den eneste mulighed, ville dog gerne have undgået kaldet til den lokale server.

Det er nemlig ikke min server, men en side jeg supporterer/udvikler, og jeg er rimelig sikker på, at serveren er vældig overbelastet, eller i hvert fald ikke konfigureret så godt, og personen som har den, sværger til Windows, og der er mere eller mindre på bar bund.

Derfor ville jeg, for at teste om det var den, prøve at kalde min server i stedet som er en Gentoo server med Apache på, som jeg er lidt mere tiltro til end en Windows 2003 med en IIS.
Avatar billede joggy Nybegynder
16. september 2009 - 17:23 #5
Nå men ja, glemte lige.. Læg gerne et svar, jeg må se om jeg kan finde på en anden løsning :)
Avatar billede olebole Juniormester
16. september 2009 - 21:18 #6
Det kommer her  =)
Avatar billede olebole Juniormester
16. september 2009 - 21:18 #7
... ikke helt olebole  :D
Avatar billede olebole Juniormester
16. september 2009 - 23:43 #8
Tak for points  =)