Avatar billede mikkel. Nybegynder
16. september 2009 - 10:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Haster - hvilken printer??

Hej eksperter.

Min fødselsdag er lige om hjørnet og jeg ønsker mig en lækker printer/scanner/kopimaskine. Jeg har tidligere oprettet en tråd men har ikke fået nogen svar, så jeg prøver lige igen.

Den skal være lækker, ikke for dyr (hverken pris eller drift) og kompakt.

Håber nogen kan give et godt bud, for jeg ved intet om printere..
Avatar billede igoogle Forsker
16. september 2009 - 10:44 #1
Hvor meget udskriver du ?
Avatar billede mikkel. Nybegynder
16. september 2009 - 10:50 #2
Den er mest til studiebrug, så mine krav er heller ikke så store.

Jeg tænkte på denne her:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/print-scan-kopi/multifunktion/HPPSC4680/hp-photosmart-c4680

Den ser fed ud og er forholdsvis billig, men som sagt ved jeg ikke ret meget om printere.
Avatar billede kgkg Nybegynder
16. september 2009 - 10:56 #3
Jeg kan ikke komme med en anbefaling om hvilken printer du skal købe, men du bliver nød til at sige A eller B. En printer kan ikke både være billig i indkøb og drift.

En billig printer er som regel dyr i drift, da det der er slået af udbudsprisen på printeren skal tjenes på forbrugsstofferne.

Og det modsatte gør sig gældende på en dyr printer. Her er forbrugsstofferne som regel billige. Mit råd til dig er at du køber en printer som minimum har separate farve patroner. Det gør den dyrere end en med to-patron system, men er meget billigere i længden.

De printere som har en sort patron og en tre-farve patron, er dyre i drift, da det altid kun er den ene af de tre farver som er brugt op. Og som kræver at du udskifter patronen.

Du nævner heller ikke noget om dit udskriftsbehov. Det har også betydning for printervalg.
Avatar billede mikkel. Nybegynder
16. september 2009 - 11:28 #4
Jeg vil gætte på jeg skriver ca. 50-60 sider ud om ugen i sort/hvid. Jeg regner ikke med at skulle printe billeder ud, så det skal ikke være en professionel photoprinter af nogen art, det er bare rart at den kan scanne og kopiere dokumenter i ny og næ.

Hvad angår forbruget plejer jeg altid selv at fylde blæk på fra en side der hedder printerrefill.dk. Så vidt jeg kan se burde det også være let nok at gøre med en HP photosmart printer. Det er bare en kanyle med sort blæk. Så koster en opfyldning ca. 5 kroner.
Avatar billede kgkg Nybegynder
16. september 2009 - 11:43 #5
Går ud fra at du godt ved at garantien ryger ved denne refill metode.

Jeg ville nok gå op i næste prisklasse, for at få flere patroner.
Avatar billede mikkel. Nybegynder
16. september 2009 - 11:52 #6
Altså ved at genopfylde den selv ødelægger jeg muligvis patronen, men der sker jo intet ved printeren? Såfremt noget skulle ske med printeren ville jeg altid kunne købe en ny patron og sætte i igen?
16. september 2009 - 11:56 #7
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
16. september 2009 - 12:08 #8
Personligt kunne jeg aldrig finde på at købe en HP printer. De laver nogle god printeren, men var tidligere alt dyre med hensyn til blæk, men jeg har dog ikke kunnet finde en pris på blæk der passer til den printer, så måske de er billigere.

Derudover køber jeg altid originale patroner, bl.a. p.g.a garantien, men jeg prøvede også en uoriginal tidligere, som desværre lækkede i printeren, rigtigt dejligt... not.

Så siden de gang har jeg købt originale, for så kan man tillade sig at brokke sig...

Nå, men tilbage til selve printeren. Som der også tidligere er blevet sagt, skal du vælge imellem printere der enten har én patron til alle farver eller én patron til hver farve. Det sidste er klart billigst i længden.

Af selve printer vil jeg nok anbefale Canon PIXMA MP550 til omkring 700-800 kr. Blækket koster her fra 49-70 kr.

Hvis du går et prisniveau op, kan du få funktioner som trådløst netværk, automatisk duplex, dvd/cd udskrivning, 2-vej fremfører o.l.
Avatar billede mrrius Nybegynder
16. september 2009 - 12:31 #9
umidelbart vil jeg anbefale en cannon pixma... de er meget bruger venlig.
men de her vist lige kommet chips i deres blæk/printerhoved...
så du skal nok ned og på dem til at refille for dig, da de vist kan resette cipsene.

deres printer patroner er godtnok latterlige små...

ellers kunne man foreslå en af de billige laser multimaskiner, hvis du alligevel kun printer sort. ( så får du billigst udskrift, men ikke den høje printer opløsning )
Avatar billede mikkel. Nybegynder
31. oktober 2009 - 17:20 #10
mrrius smid et svar så får du points.

Jeg endte med at købe en canon pixma som jeg er meget glad for. Har ikke lige fået skrevet tilbage her op tråden..
Avatar billede mikkel. Nybegynder
09. november 2009 - 16:21 #11
Nu lukker jeg tråden