Avatar billede mrrius Nybegynder
16. september 2009 - 11:55 Der er 6 kommentarer

zyxel p335 problemer

Hej
Jeg har en zyxel p335, og yousee
jeg skulle gerne have 20/2 linie fra yousee, men når jeg måler over http://www.numion.com/ måler den kun 12/2mbit som max.
derudover er jeg tit ude for at mit netværk igennem den router går ned, hvis jeg f.eks spiller poker på nettet.

Jeg har lige opdateret firmware til ver 3,6 og det har ikke hjulpet. ( samme firmware, som til zyxel p335wt )

Til sammenligning har jeg en linksys router som giver mig 22/2 målt fra http://www.numion.com/ målt få min efter, jeg har målt med zyxel ( og jeg har ikke bare målt 11 gang. prøvet flere gange !

er der nogen som har en ide, til hvad jeg har gjort galt?
vil helst ikke ud og bruge penge på en ny router, hvis den gamle zyxel kan klare det..

jeg har dynamisk ip fra yousee
eller er den router bare for gammel til at bruge med yousee ?
Avatar billede mrrius Nybegynder
16. september 2009 - 12:14 #1
jeg vil tro jeg bare har sat den standard op.
Avatar billede mrrius Nybegynder
16. september 2009 - 12:15 #2
dem varierer fra 4mbit til 12 mbit, men burde have 20 mbit
Avatar billede CCodam Nybegynder
16. september 2009 - 13:15 #3
Hvilken router fulgte med oprettelsen af dit abbonnement, og hvorfor bruger du ikke denne?
Avatar billede mrrius Nybegynder
16. september 2009 - 13:32 #4
jeg havde denne her, og skulle ellers betale for en anden, hvis jeg brugte dem fra yousee
Avatar billede CCodam Nybegynder
16. september 2009 - 13:39 #5
#4 Jamen jeg kan slet ikke se hvordan du forbinder din Zyxel router til YouSee?

YouSee køre jo over kabeltv. Hvilket vil sige at du får signalet ind via et RF antenne kabel? Har du så fået stillet et modem til rådighed af YouSee, der konvertere fra RF antenne til RJ45? og herfra sætter din zyxel router på?

I så fald hvad er mærket/model nummeret på det modem?
Avatar billede mrrius Nybegynder
16. september 2009 - 14:25 #6
nåå, men jeg har nu været nede og købe en anden router.

Jeg fik nok ikke forklaret det ordentligt. kører igennem en kabel modem, bag efter en switch, så 2 routere ( de sider ikke efter hinanden, derfor er der en switch efter modem), hvoraf zyxel routeren er meget for langsom. ( målingerne er lavet, mens den anden computer er slukket )

jeg lader spørgsmålet stå åbent lidt endu, i tilfælde af en eller anden kender løsningen på zyxel routeren.

men jeg vil nok bruge den nye router istedet for.

ps, jeg kender en anden en som har samme problem med den zyxel p335, på noget beboer netværk, han får også alt for langsom internet.

Jeg er ved at tro den ikke kan nogle standarter, som yousee bruger