Avatar billede mini41 Nybegynder
16. september 2009 - 15:40 Der er 6 kommentarer

Includere en side med javascript

Hej eksperter, er det muligt at includere en side med javascript på samme måde som ved brug af Iframe?

Jeg har nogle problemer med at få Iframe til at virke korrekt i Firefox
Avatar billede olebole Juniormester
16. september 2009 - 16:13 #1
<ole>

Nej, det kan du ikke umiddelbart. Mig bekendt har FF ikke problemer med iframes. Heller ikke selvom iframes ikke har været del af HTML siden 1999  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede mini41 Nybegynder
16. september 2009 - 16:19 #2
Hej olebole, det problem jeg har er at jeg iframer en varekurv fra en shop ind på en side.
Det virker fint i xplorer men ikke i Firefox.
Der sker det at kurven ikke bliver opdateret i Firefox.

Du kan se det her: www.powx.dk
Kurven er øverst til højre.

Kurven opdateres når der ligges en vare i den.

PS: Jeg vil give min højre arm og lidt til for en løsning da både jeg og min programmør er helt blank.
Avatar billede olebole Juniormester
16. september 2009 - 16:39 #3
Kurven opdateres hverken i IE eller Firefox hos mig. Prøver du mon ikke at scripte på tværs af to domæner? Det kan man ikke
Avatar billede mini41 Nybegynder
16. september 2009 - 16:48 #4
Johh det virker i xplorer på alt over 6.0
Og joh jeg scripter over to domæner, hvilket ikke lader sig gøre med Firefox.

Kender du til en bedre måde at gøre det på, altså ikke med Iframe?
Avatar billede jeppe999 Nybegynder
16. september 2009 - 18:09 #5
Har du overvejet AJAX? og så include med almindelig ASP.NET (som jeg kan se at din side bruger).
Avatar billede olebole Juniormester
16. september 2009 - 21:30 #6
mini41 >> Nej, det virker ikke i IE6, IE7 eller IE8 hos mig. Kurven forbliver tom - uanset, hvormeget jeg prøver at lægge i den.

"Og joh jeg scripter over to domæner, hvilket ikke lader sig gøre med Firefox." >> Det må du meget gerne elaborere lidt på  =)

Ajax er også underlagt 'same origin policy'. Man kan heller ikke lave XMLHttpRequests på tværs af domæner