Avatar billede websam Nybegynder
17. september 2009 - 09:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

COM component

Hejsa,

Jeg programmere op imod et COM component og har lavet en reference i mit asp.net projekt til .dll filen.

Jeg har så lavet en simpel metode :

private string XmlBasisResponse(string input)
{
    Basis xmlb = new Basis();
    MSXML2.IXMLDOMDocument2 output = xmlb.Process(input);
    return output.xml;
}

Men når jeg køre denne kode får jeg en fejl jeg ikke har set før :

Unable to cast COM object of type 'SwXmlBasis.BasisClass' to interface type 'SwXmlBasis._Basis'. This operation failed because the QueryInterface call on the COM component for the interface with IID '{1BBB1EDC-4668-40DF-BE6F-676AD580726F}' failed due to the following error: No such interface supported (Exception from HRESULT: 0x80004002 (E_NOINTERFACE)).

Er der nogen der kan hjælpe med dette ?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2009 - 01:33 #1
Hvordan ser din Basis COM komponent ud ?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2009 - 01:34 #2
Noget helt andet - .NET har fremragende XML support - hvorfor bruge COM til XML i .NET ?
Avatar billede websam Nybegynder
18. september 2009 - 17:15 #3
For det første, så er der tale om et component fra et externt firma, så jeg har ikke adgang til kilde koden.

For det andet viste det sig at være et setup problem med componentet på den externe server hvor projektet skal køre, så firmaet der laver componentet får styr på den del ;o)

Men smid et svar så kan du få nogle point for din hjælp.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2009 - 18:53 #4
Nej tak. Jeg har ligesom ikke bidraget med noget (kun stillet  spoergsmaal).
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2009 - 18:54 #5
Paa langt sigt vil jeg anbefale at I undersoeger alternativerne til den COM tingest.
Avatar billede websam Nybegynder
19. september 2009 - 14:27 #6
Ok jeg tager dem selv igen ;o)

Jeg har ikke beskæftiget mig med COM, men bruger libraries på .net plat formen og har gjort det i mange år efter hånden.

Hvad trejde parts firmaet angår ja så har jeg jo ingen indflydelse på hvad de vælger.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2009 - 14:38 #7
Hvis du før .NET arbejdede med ASP eller VB6 har du arbejdet med COM.

Men COM er en af de ting som man helst vil minimere brugen af idag.