Avatar billede csfreak Nybegynder
17. september 2009 - 20:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fra design til html - hjælp søges

Hej!
Det er længeg siden jeg sidst har leget lidt med hjemmesider, og er nu blevet bedt om at lave en til min fars virksomheden. Jeg har lavet et forholdsvist enkelt og ufærdigt design i photoshop, men da det haster lidt med at få den på nettet, bliver jeg nødt til at smide det op som det er nu, og få resten lavet færdigt senere.

Her kommer problemet så, jeg har ingen erfaring indenfor html kodning eller hvordan jeg i det hele taget får flyttet mit design fra photoshop og over i dreamweaver (hvor jeg laver siden), og derfor søger jeg hjælp her.

Er der nogen der kan tage mit design og slice det (eller hvad man gør nu om dage), og derefter dele det ind i celler (<div> så vidt jeg ved?), så jeg egentlig bare kan indsætte tekst, banner og menu som det passer mig?

Jeg har uploadet pdf. filen hertil:

Jeg har skrevet så I kan se hvor logo, banner og indholdet skal være, så I nogenlunde har en idé om hvor jeg skal kunne sætte noget ind osv. De vandrette og lodrette streger vil jeg gerne have fortsætter ud, hvis nogen med høj opløsning skulle lægge vejen forbi siden, uden at de krydser hinanden igen. Derudover vil jeg gerne have at den celle med indholdet i, er linket til en anden side så den får sin egen scrollbar.. (Kan desværre ikke huske hvad dette hedder, men håber I ved hvad jeg mener!)

Det var alt, spørg endelig hvis der er mere!

Tusind, tusind tak for hjælpen! (Den gamle er ved at blive utålmodig :))
Avatar billede csfreak Nybegynder
17. september 2009 - 20:48 #1
Glemte lige linket til pdf. filen:
http://rapidshare.com/files/281438628/Design.psd.html

Hvis I desuden har nogle fixe idéer til at peppe designet lidt op med, så tilføj det da endelig, det skader ikke! :)
Avatar billede csfreak Nybegynder
17. september 2009 - 20:51 #2
Forresten kommer menuen til at være i hhv. den mørke grønne og lysegrønne vandrette stribe til højre for krydspunket (Altså under banneret). Så der skulle også gerne være celler til det.
Avatar billede keysersoze Guru
17. september 2009 - 20:54 #3
Så med andre ord - du vil have os til gratis at kode en hjemmeside så din far kan blive mere synlig og derigennem tjene flere penge? Hvad er det der gør erhvervet hjemmesideudvikling så forskelligt fra din fars erhverv at det ikke er noget værd?
Avatar billede csfreak Nybegynder
17. september 2009 - 20:59 #4
Jeg forstår din pointe, og jeg havde ikke set det fra den side da jeg valgte at spørge om hjælp herinde. Og med det sagt, har jeg egentlig ikke lyst til at diskutere det mere. Jeg lader tråden stå, og hvis nogen har lyst til at hjælpe må de gøre det, eller gå udenom denne tråd.
Avatar billede stone Forsker
17. september 2009 - 21:14 #5
Jeg havde gerne lavet det hvis det var til et godt formål, men som du kan se i tråden så er er der ingen der vil lave komplette løsninger gratis som er comercielt, det ville jo i realiteten slå bunden ud af de små udviklere som levere udmærkede løsninger mod betaling.

Eksperten er ikke et gratis sted hvor man bare kan bestille et gratis komplet løsning, men vi vil gerne hjælpe dig hvis du har programmelle problemer, men det her sted er ikke et tag selv bord "S"
Avatar billede csfreak Nybegynder
17. september 2009 - 21:19 #6
Helt i orden, jeg vil ikke sidde her og fortælle personlige årsager til at jeg behøver hjælp, selvom der måske er nogle.

Men tak for et venligt svar i forhold til tidligere svar her i tråden :). Er helt indforstået med at jeg ikke kan få en komplet løsning gratis, troede bare at det med at indele siden i en 4-5 celler ville tage 5 min. for den garvede koder, men jeg tog fejl. Så jeg må selv se om jeg kan få det ordnet.
Tak for svarene dog :)
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
18. september 2009 - 07:59 #7
Hvis det skal være, så kan du spørge om hjælp til hvordan du kan kode dig til rette..
Jeg vil nok anbefale dig at lade design være design, smide det op, få en side der henter designet ind som baggrund, eller et objekt, og derefter bruge div med positioning!
Avatar billede csfreak Nybegynder
18. september 2009 - 09:10 #8
Så simpelthen bare smide hele designet op som en baggrund, og så brug div? Det må jeg se at lære så :)
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
18. september 2009 - 11:49 #9
Held og lykke med det :)
Og har du problemer med kodningen, er der hjælp at hente ;)