Avatar billede cot Nybegynder
21. september 2009 - 11:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Internet virker ikke efter slumre.

Hej!

Jeg har en Fujitsu Siemens Amilo Notebook Pa 3553. DEn er jeg glad for. Pånær:

Hver gang jeg sætter computeren til at slumre, gå i dvale eller hvis den slukkes pga. manglende strøm og jeg så tænder den igen

så virker internettet ikke på computeren. Så skal jeg hver gang ind i Enhedshåndtering og deaktivere og genaktivere det trådløse netværkskort.

Det lyder som et meget lille problem, og ja det er det vel også. Det irriterer mig bare at skulle gøre dette hver gang. :)

Håber der er en der kender svaret, så jeg kan spare mig selv for 40 sekunders arbejde hver gang jeg sætter den til slumre/dvale. :)

Mvh.
Cot
Avatar billede lasbas Nybegynder
21. september 2009 - 12:54 #1
Jeg gætter på et du kører windows vista ?

Hvis ja... Burde en windows update fikse problemet
Avatar billede cot Nybegynder
21. september 2009 - 13:06 #2
Ja jeg kører med vista :)

Men nej har svært ved at tro det ville hjælpe. Har trods salt haft computeren i et halvt år. Og det har været sådan lige fra start. Har blot ikke fået taget mig sammen til at spørge herinde. :)
Avatar billede lasbas Nybegynder
21. september 2009 - 16:39 #3
Tror du at jeg bare gætter i blinde på at du kører Vista ???
(og at jeg var skide heldig at gætte rigtigt :)

Vista havde det problem i starten ( indtil en patch kom ud )
og du skriver jo selv at du har haft problemet fra starten ?

Jeg har set det masser af gange, og langt de fleste gange
har en windows update løst problemet.

Ganske få gange har det også været nødvendigt at lave BIOS update

Det er en tudsegammel fejl i Vista, men hvis du har svært ved at
'tro' på det så lad være :)
Avatar billede kingomand Novice
21. september 2009 - 18:16 #4
Prøv lige at se om der ikke i enhedshåndteringen for dit trådløse  er et punkt der hedder "tillad computeren at slukke for denne enhed for at spare strøm" eller noget i den retning. Slå det fra, hvis det er der.
Avatar billede cot Nybegynder
21. september 2009 - 22:40 #5
#3 Jeg har jo min pc til at opdatere automatisk. Så den bliver jo opdateret hver gang der er noget nyt. Jeg  ved jo så ikke om det er noget man skal downloade manuelt, i så fald, vil jeg gerne have hjælp med at finde det patch :)

#4 Det har jeg allerede slået fra i forvejen. Desværre.

Nogen andre forslag?
Avatar billede lasbas Nybegynder
22. september 2009 - 19:21 #6
Avatar billede cot Nybegynder
22. september 2009 - 21:39 #7
Hej!

Tak for linket :)
Jeg har nu prøvet at installere opdateringen. Men ved kørsel kommer den med beskeden: Opdateringen er ikke relevant for dit system.

Jeg går ud fra at det betyder at jeg har opdateringen installeret i forvejen :)

Kan du fortælle lidt mere om opdatering af BIOS?
Avatar billede lasbas Nybegynder
23. september 2009 - 00:28 #8
Avatar billede cot Nybegynder
23. september 2009 - 08:58 #9
#8 En driver update gjorde det. :)

Smid et svar. Tak for hjælpen.
Avatar billede lasbas Nybegynder
23. september 2009 - 10:57 #10
Det var godt at det virkede :)