Avatar billede netsrac Praktikant
13. juli 2001 - 01:33 Der er 21 kommentarer og
6 løsninger

Gratis Service = Trusler.........er verden af lave ?

Indlæg som \"DØ SVIN DØ\" på en forslags side er hvad man får ud af at drive en gratis service.

Ta et kig på www.wservice.dk under forslag, hvad mener i, er det ikke noget svineri.

Nu er jeg lige kommet hjem fra ferie og det er hvad man finder, det er sq godt gjort.

Det får mig til at tænke lidt, jeg ser det egentlig som en trussel, ville jeg få noget ud af at melde det ?

Jeg har ip adressen på personen og det er en stofa adresse så det skulle ikke være svært at finde frem til vedkommende.

Hvad er der at gøre, kom med jeres mening...
Avatar billede kornfreak Nybegynder
13. juli 2001 - 01:35 #1
Såsåså ... :) ...tænd en cigaret og træk en dyyyb indånding !
Avatar billede darkside Nybegynder
13. juli 2001 - 01:36 #2
Meld ham....så er den heller ikke længere!
Avatar billede darkside Nybegynder
13. juli 2001 - 01:37 #3
Det er faktisk en trussel!
Sådan en T**** skal bare ned med nakken!
Avatar billede blue_snow Nybegynder
13. juli 2001 - 01:52 #4
ja sådan idiot ska fa.... vide at sådan noget lor.. ikke går under alle omstændigheder så send en klage så ved han sk... at det skal han/hun ikke gøre igen ! !
PS. håber at du ikke får flere af den slag junk
Avatar billede darkside Nybegynder
13. juli 2001 - 01:54 #5
Jeg havde nok bare taget ud til S***** og smadret ham en, men det bedste er nok bare at melde ham.!
Avatar billede blue_snow Nybegynder
13. juli 2001 - 01:55 #6
PPS. møj fed side du har den er nem at overskue og har en god brugerflade
Avatar billede blue_snow Nybegynder
13. juli 2001 - 01:59 #7
netsrac>> jeg har lige et spørgsmål (det er flere år siden jeg satten på min gamle side)når nu man opretter en counterkan man så bestemme hvor den skal være/fjerne den igen ???
Avatar billede frock Nybegynder
13. juli 2001 - 02:59 #8
Jeg tror næppe du får meget ud af det. Den slags må man desværre regne med at se, når man har et forum o.lign.

Men du kan jo prøve med en mail til abuse@stofanet.dk
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. juli 2001 - 03:27 #9
darkside >> det bedste er DEFINITIVT at melde ham. Selvtægt er aldrig en god ide.
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. juli 2001 - 03:51 #10
netsrac >> på kroer og ved fester møder man nu og da folk som bare vil skændes og have en slåskamp igang.
Det er ikke personligt. intet med dig at gøre.
Nogen mennesker er bare sølle.

mvh JakobA
Avatar billede robin-steen Nybegynder
13. juli 2001 - 06:11 #11
ja det er ikke ligefrem en nem en for man vil egentlig gerne melde svinet men man gider egentlig heller ikke synke til den idio..stadie!!! jeg gaar i oejeblikket og ryster paa hovedet over en sms besked min min kaereste er blevet anmeldt for og den kan slet ikke sammenlignes med den trussel du har faaet paa din hjenneside!!!! DOE SVIN DOE er en trussel paa livet men hvor serioes den er kan man jo ik ligefrem laese sig til!!!

men hvis du kan finde ud af hvor han bor via hans IP synes jeg du skal sende ham et lille brev hvor du kommer med din mening om saadanne bemaerkninger!!!! og fortsaetter det synes jeg bestemt du skal anmelde ham for at have truet dig paa livet!!

men beslutningen er din jeg tror bare jeg ville have tacklet det saadan her!

mvh Robin-steen
Avatar billede sukos Juniormester
13. juli 2001 - 06:53 #12
Det skulle vel ikke være din kæreste som er utilfreds over at du tog på ferie?

Selvtægt er ikke godt, nej!
Men kan du finde en mailadresse, kan du jo tilmelde vedkommende til div. service\'s, som sender mails i tide og utide. (sex-sider og så\'n)
Avatar billede fortesque Nybegynder
13. juli 2001 - 07:51 #13
sukos >> Dit forslag er jo også selvtægt ;-)

Jeg tror ikke der er meget at gøre. Jeg tvivler på at politiet vil tage det så forbandet seriøst. Hvis din side var blevet direkte hacket og var blevet skiftet ud med en side hvor der stod \'dø svin dø\' (eller noget i den stil) Så var det en anden sag. Men jeg tvivler på at sagen ville blive taget seriøst. Mit bedste forslag er bare at ignorere det. Personen der har gjort det er ude på at få opmærksomhed, intet andet. Lad for f.... være med at give ham hvad han ønkser. Ignorer det, slet det han har skrevet og glem alt om ham. Vil væde med at han ikke gør det mere hvis du bare ignorerer ham :-)
Avatar billede vandhunden Nybegynder
13. juli 2001 - 10:52 #14
Ignorer det da bare, han er sikkert 10 år og keder sig bare lidt for meget i ferien. Har vi ikke allesammen været sådan :-)?

Det er først hvis du begynder at reagere på det at han synes det er sjovt, det er logik for perlehøns...

/Andreas
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. juli 2001 - 12:28 #15
Det er jo ikke værre end FriServerPlads.
De stillede en gratis service til rådighed, en service som endda kostede dem en del penge (båndbrede+server+strøm) og hvad er takken? Folk hacker deres side. Og når den er nede opføre de sig som om det er en betalingsservice og klager og brokker sig helt utrolig.
Ligesom med www.whitehat.dk - det endte med resten af familien ikke turde tage telefonen.

Men ja, det er da træls at folk på den måde griber en hver chance for at terrorisere deres medmennesker. De skulle i stedet glæde sig over at nogen vil bruge deres tid på at give dem en sådan service endda gratis.

En mulighed kunne være at du satte en begrænsning på så man kun kunne poste 2 gange per IP-adresse, men det kan jo også blive en irritation for de andre glade brugere af din service.

Men ligesom jakoba: Lad dig ikke gå på af det. Det er hvad der er sket efter at 90% af de 10årige har lært at benytte internettet.

En mail til politiet hjælper sikkert ikke da det er alt for småt. Og Stofanet smider dem nok heller ikke ud for så lidt (så ville de jo gå glip af penge).
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. juli 2001 - 12:32 #16
men en mail til stofanet kunne nok resultere i et papirbrev til abbonenten (forældrene) man kan så håbe de opdrager barnet lidt :)
Avatar billede bbs Nybegynder
13. juli 2001 - 12:38 #17
Efter hvad jeg ved, så kan du ikke anklage ham, hvis han kun gør det en gang ...

Hvis han har gjort det flere gange, så er det chikane, og så kan han blive straffet ..

Forstår bare ikke at det ikke er det samme med mord .. :)

Det er sgu kanon svinsk!
Det viser bare at man ikke skal ligge ting til fri download, og man skal kræve penge for alt det man laver! NOT!! :)
Avatar billede bbs Nybegynder
13. juli 2001 - 12:43 #18
Ikke nok med at han skriver sådan noget pis, han spammer også gæstebogen :(
Avatar billede kartolux Nybegynder
13. juli 2001 - 12:44 #19
Mit første forslag er, at du skal slette dette forslag fra din side. Det er ikke noget at skilte med menneskets mindre pæne sider.

Herefter skal du ignorere det. Hvis du har hans email-adresse, så send ham en mail, hvor du gerne vil udbede dig en forklaring på hans opførsel.

Er hans email-adresse fra hotmail, sender du ham blot en email med ordet spam i body. Så bliver hans konto slettet automatisk.

Ellers har vi kun tilbage at konstatere at personen er ung, dum og har mentale problemer. Den slags mennesker får problemer senere i tilværelsen. Det kan du så glæde dig over  :0)
Avatar billede mystart Nybegynder
13. juli 2001 - 14:07 #20
kartolux >> bliver alle hotmails med ordet spam som tekst slettet suto?
Avatar billede mystart Nybegynder
13. juli 2001 - 14:09 #21
tommyf >> hvad med jubii, de har da også lidt gratis services... men det vidste jeg godt nok ikke, så jeg bliver næsten lidt bange nu jeg skal til at lancere gratis services på nettet!
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. juli 2001 - 14:28 #22
mystart >> Hvad hentyder du til?
Det jeg mener er bare at folk burde være glad for de gratis-services der bliver stillet til rådighed, men i stedet ser de dem som et let mål for terror. Der var også en gang hvor Subnet understøttede CGI men det holdt de op med da folk begyndte at misbruge det.
Avatar billede kartolux Nybegynder
13. juli 2001 - 15:39 #23
mystart -> Det har været fremme på det seneste. Hvis man sender en mail til en person med adresse på hotmail med ordet spam i body, så slettes hans konto automatisk, da hotmail ikke har tid til at kontrollere om det er rigtigt. Jeg erkender, at det kan være en speciel adresse man skal sende til, men det kan du jo undersøge.

Der har været artikler vistnok på computerworld om det  :0)
Avatar billede mystart Nybegynder
13. juli 2001 - 22:31 #24
tommyf >> jeg metne netop det samme som dig, men hvor mange spam-mails mon jubii så ikke får, mener jeg! det er jo også gratis service, deres mail, chat osv... men sevf. det er jo den danske \'M$\'...

kartolux >> det er jo sådan set ikke særlig smart! og at M$ ikke har tid til at kigge det igennem, det kan da ikke passe de har jo masser af penge til arbejdskraft!
Avatar billede netsrac Praktikant
14. juli 2001 - 02:04 #25
If Lukker og slukker Then

Indlæg er skjult, men ligger stadig i databasen.

End if
Avatar billede devilinheaven Nybegynder
18. februar 2006 - 01:04 #26
bare lad vedkommende være... Altså fuck ham/hende
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. februar 2006 - 11:03 #27
devilinheaven --> Der er gået næsten 5år, så jeg håber da at Carsten er kommet over det. Ellers er det nok på tide at tale med en psykolog om det :D