Avatar billede jweber Nybegynder
01. oktober 2009 - 10:44 Der er 6 kommentarer

Access to the path 'C:\......' is denied

Jeg har en ASP.NET løsning med C# som codebehind. Der har jeg lavet nogle metoder som læser alle filer i en mappe, og uploader filer til en mappe, hvilket virker fint lokalt. Når jeg lægger siden op på webhotel får jeg følgende besked:

Access to the path 'C:\......' is denied

Jeg kan regne ud at det er nogle rettigheder der skal sættes, og jeg har kigget rundt på nettet uden at finde noget som løste mit problem. Men tænker at det burde være enkelt nok, da det vel er typisk for alle løsninger der skal lave en sådan opgave.

Nogen der kan hjælpe med en løsning?
Avatar billede jweber Nybegynder
01. oktober 2009 - 10:59 #1
Ser ud til at jeg faktisk godt kan læser filerne i mappen, men ikke kna skrive til en fil via en streamWriter
Avatar billede sirius Nybegynder
01. oktober 2009 - 12:54 #2
Hvordan læser du alle filer i en mappe?

Fra serveren kan du jo ikke læse lokale filer fra klienten.
Avatar billede jweber Nybegynder
01. oktober 2009 - 13:00 #3
Hvis min sidde ligger på domænet www.domæne.dk, kan jeg godt læser alle filer i mappen www.domæne.dk/billeder f.eks..

String path = Server.MapPath("billeder/");
string[] fileEntries = Directory.GetFiles(path);

Men har som standard åbenbart ikke rettighed til at skrive til filer.
Avatar billede kennethjohnsen Nybegynder
01. oktober 2009 - 13:44 #4
Hvis det er en undermappe til dit site, skulle du kunne skrive i den. Ellers skal du ind og give permissions til mappen (til den bruger som din apppool kører under).
Avatar billede sirius Nybegynder
01. oktober 2009 - 14:15 #5
ok, ja så må det være noget med de rettigheder der er sat op på serveren.

Hvorfor vil du i øvrigt uploade filer til serveren, som allerede ligger på serveren?
Avatar billede jweber Nybegynder
01. oktober 2009 - 15:49 #6
Jeg vil selvføgelig heller ikke uploade filer som allerede ligger der. Jeg vil uploader billeder, og så skal den et andet sted genere en javascript med stier til billeder, som Tiny MCE så kan læse.

Via det ftp program jeg bruger, kan jeg sætte læse og skrive rettigheder på mapperne, og det har jeg sat til "777", hvilket er fuld skrive og læse rettighder til alle, hvis det var det du mente kennetjohnsen. Det plejer at være nok når jeg arbejder i PHP, men det er åbenbart ikke nok i ASP.NET...