Avatar billede minus Nybegynder
03. oktober 2009 - 10:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Parse URL korrekt - hvordan?

Hej eksperter.

Jeg har et problem med at få parset url korrekt. Jeg har en php-fil, som genererer et xml-dokument ud fra forskellige data. Det hele virker mere eller mindre fint, dog vil jeg gerne have at den parser url korrekt, da jeg skal bruge det i forbindelse med flash.

Her er min fil:
---

<?php
include "connect.php";
$tableName = "data_info";
$sql = mysql_query("SELECT * FROM $tableName  ORDER BY `ID` DESC LIMIT 0 , 21 ");
$arr = mysql_fetch_array($sql);
$len = mysql_num_rows($sql);

$xml =  "<?xml version='1.0' encoding='UTF-8' ?>\n";
$xml .= "<ads>\n";

while($row = mysql_fetch_assoc($sql))
{
    $xml .=  "<row>\n";
$xml .= "<tit>".$row['title']."</tit>\n";
$xml .= "<des>".$row['desc']."</des>\n";
$xml .= "<top>".$row['topic']."</top>\n";
$xml .=  "<pr>".$row['price']."</pr>\n";
$xml .=  "</row>\n";
}

$xml .="</ads>\n";

echo $xml;
?>

---

"topic" vises som en uencoded url. Der står altså i databasen følgende i rækken:
http://side.dk/forum.php?f=999&t=100

Det er også dette den viser frem. Dog vil jeg gerne have at &-tegnet bliver vist som %26, da jeg som sagt skal bruge det i forbindelse med flash.

Det kan på nuværende tidspunkt ikke lade sig gøre da flash-filen viser &-tegnet som &. Hvilket ender med at jeg får en forkert URL frem.

Så spørgsmålet er: hvordan får jeg scriptet til at vise &-tegnet som %26??

Jeg siger tak på forhånd. :)
Avatar billede minus Nybegynder
03. oktober 2009 - 11:00 #1
Rettelse:

Det kan på nuværende tidspunkt ikke lade sig gøre at bruge filen da flash-filen viser &-tegnet som "& amp ;". Hvilket ender med at jeg får en forkert URL frem.
Avatar billede minus Nybegynder
03. oktober 2009 - 11:31 #2
Løsning fundet :)

jeg skal indsætte

$xml = str_replace("&", "%26", $xml);

over echo $xml;