Avatar billede henrik25 Nybegynder
05. oktober 2009 - 22:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Omdøb musik fra TDC Play

Jeg skal have bygget min nye musik samling op fra bunden, og vil gøre det ordentligt.
Jeg er ret glad for at hente musik fra tdc play.

Men den musik jeg får ned vil jeg automatisk flytte til min musik mappe ud fra tags i numrene. Jeg har prøvet med Media Monkey og det virker godt.

Den flytter f.eks mit musik til e:\my music\kunstner\album\nummer

MEN. når man henter musik fra TDC play følger der en jpg fil med med album cover. Denne fil vil jeg have flyttet med automatisk.
Jpg-fil navnet er det samme som musiknavnet.

Jeg vil også gerne have vist dette cover i enten Windows Media Player eller i MediaMonkey.
Den viser bare det cover art den selv går ind og henter, og derfor mangler der mange på de danske.

Så mine 2 spørgsmål kort:
1) Hvilket program kan ud fra mine musik tags flytte og rename min musik og flytte jpg filen med samme navn med ?
2) Hvordan viser jeg den jpg som cover art i Windows Media Player og/eller Media Monkey.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2009 - 07:54 #1
er du sikker på du kan lave noget som helst om i drm beskyttede musik filer.
du skal nok convertere dem eller fjerne beskyttelsen men det er ikke lovligt men kan sgatens lade sig gøre.
Avatar billede henrik25 Nybegynder
06. oktober 2009 - 08:10 #2
Det er skam lovligt at fjerne drm  http://www.macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=121534767831665312
Jeg mener dog ikke at jeg har skrevet nogle steder at jeg vil lave noget om i filerne. Jeg ændre filnavnene og vil have flyttet coveret med når programmer sortere mine filer ud fra tags. og så vil jeg have vist det cover der kommer fra tdc play.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2009 - 08:18 #3
ok men det var ment som en komentar - du kan via et program convertere dem til dit og dat.
som jeg skrev men det ved du sikkert godt.

m.v.h
Avatar billede simondid Nybegynder
08. oktober 2009 - 18:15 #4
nu har jeg ikke lige læst de andre posts her inden

men vis du læser ind på tdc play under regler eller sådan noget står der

at der er lovligt at fjerne kopi beskyttelsen til eget bruge..

jeg bruger  soundtaxi

det fjerne det lange tdc navn og laver det til orginal og fjerne koden...

kan skaffes rundt om kring på nettet rat nemt
Avatar billede heeelp Nybegynder
14. maj 2010 - 15:00 #5
Jeg har SoundTaxi Pro, men jeg kan ikke finde indstillingerne til ændring af filnavn. Hvordan indstiller man programmet til at fjerne tdc navnet fra play filerne?